Gemius udostępni system teleinformatyczny na rzecz projektu Telemetria Polska

Instytut Łączności wyłonił firmy w postępowaniach organizowanych w ramach projektu Telemetria Polska. Rekrutację osób do panelu eksperymentalnego zajmie się firma Difference, a udostępnieniem systemu teleinformatycznego na potrzeby realizacji nowego badania mediów - Gemius - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Gemius udostępni system teleinformatyczny na rzecz projektu Telemetria Polska
fot. Shutterstock.com

Do 2 marca można było składać oferty w postępowaniach, organizowanych przez Instytut Łączności na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W jednym z postępowań chodziło o rekrutację metodą face to face (bezpośrednio) panelistów do badania.

W drugim postępowaniu - na system teleinformatyczny - o oprogramowanie dla 500 mierników, służących do prac przy nowym badaniu mediów. Mowa jest o jednoźródłowym pomiarze radia, telewizji oraz internetu, co KRRiT zapowiedziała już w kwietniu 2018 roku.

W drugim postępowaniu - na udostępnienie systemu teleinformatycznego na potrzeby realizacji badań telemetrycznych (na kolejne 500 mierników) brał udział jedynie Gemius i to ta firma została wybrana na wykonawcę zlecenia.

Projekt Telemetria Polska zakłada panel telemetryczny oparty na 26 tys. respondentów oraz jednoźródłowy pomiar TV, radia i internetu - mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu uruchomiony zostanie panel RPD oparty docelowo o 11 milionów gospodarstw domowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-informacyjnych-2019-rok-tvn24,7170773875935361a ##

Przełom w pracach nad nowym badaniem

Jakie są najważniejsze założenia przedstawione przez rynek? Badanie ma być realizowane przez podmiot, który zagwarantuje, że będzie ono stabilne oraz długoterminowe; zabezpieczone finansowo w długiej perspektywie; odporne na zawirowania koniunkturalne. Powinno być także regularnie audytowane przez organizacje posiadające wymagane doświadczenie w badaniach statystycznych oraz orientację w specyfice badań mediowych i tak zaprojektowane, aby można było szybko reagować na zmiany rynkowe. Musi także spełniać wymogi jakościowe i międzynarodowe standardy badawcze (Esomar).

Prace nad nowym badaniem mediów trwają od kwietnia 2018 roku, to wtedy ogłoszono, że potrzebny jest nowy, jednoźródłowy standard pomiaru radia, telewizji oraz internetu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-pierwszy-raz-ponizej-5-proc-udzialu-w-sluchalnosci-a17-radio-maryja-i-radio-pogoda-tez-traca-w-gore-antyradio,7170755341530753a ##

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"