Gleevery: 93 proc. pracowników chce mieć wpływ na oferowane przez pracodawcę benefity

  • Według globalnego raportu firmy Remote, świadczącej usługi z obszaru HR, aż 60 proc. pracowników spośród dwóch ofert pracy wybiera tę, która zapewnia lepszy pakiet dodatków pozapłacowych. 35 proc. badanych zadeklarowało, że zrezygnowało z pracy w wyniku niezadowolenia z oferty benefitowej.
  • Ankiety przeprowadzone przez Gleevery wśród działających na polskim rynku firm również wskazują na rosnące oczekiwania pracowników wobec świadczeń pozapłacowych. 93 proc. ankietowanych chce mieć wpływ na oferowane przez pracodawcę benefity, a ponad 80 proc. uważa, że pracodawca powinien je personalizować.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W okresie szybkich zmian technologicznych i niepewności związanej z widmem globalnego kryzysu eksperci z branży HR wskazują, że pracownicy zaczynają przykładać większą wagę do oferty benefitowej w organizacji. Niestety, w obszarze świadczeń pozapłacowych, przekonania pracowników i pracodawców często się rozmijają. Jak podaje Remote’s Global Benefits Report z 2022 r. 90 proc. osób decyzyjnych w firmach uważa, że ich pracownicy są w pełni zadowoleni ze świadczeń, jakie otrzymują, podczas gdy tylko 72 proc. zatrudnionych faktycznie to potwierdza. Te 18 punktów procentowych różnicy w perspektywie pracownika i pracodawcy może przysporzyć firmom wielu problemów. W badaniu Forbes Advisor 40 proc. pracodawców w Stanach Zjednoczonych jest przekonanych, iż powodem odejścia pracowników jest poszukiwanie bardziej atrakcyjnej oferty benefitowej, a co dziesiąty Amerykanin jest skłonny zaakceptować obniżkę wynagrodzenia w zamian za dostęp do lepszych świadczeń pozapłacowych. Ankiety przeprowadzone przez Gleevery podczas tegorocznej konferencji Infoshare oraz Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji potwierdzają globalną tendencję do rosnących oczekiwań pracowników w zakresie personalizacji oferowanych przez firmy benefitów.

  • - Dostosowujemy się do ciągle zmieniającego się środowiska poprzez upowszechnianie pracy zdalnej i zwiększanie elastyczności godzin pracy. Jednocześnie benefity pracownicze również potrzebują świeżego spojrzenia, a przede wszystkim dostosowania do oczekiwań pracownika. 93 proc. ankietowanych przez nas pracowników chce mieć wpływ na oferowane przez pracodawcę benefity, a ponad 80 proc. uważa, że pracodawca powinien je personalizować. Świadczenia pozapłacowe mogą być traktowane przez pracownika jako dodatkowa forma zabezpieczenia w niepewnych czasach, ale tylko pod warunkiem, że będą odpowiadać na jego potrzeby  - mówi Katarzyna Oracz, Chief of Staff w Gleevery.

Według raportu Remote, tylko 47 proc. pracowników uważa, że dodatki pozapłacowe, z jakich mogą korzystać są dostosowane do ich potrzeb. Jednocześnie wśród pracowników rośnie zainteresowanie możliwością personalizacji benefitów, co potwierdza także raport Metlife. W 2020 r. 67 proc. zatrudnionych deklarowało chęć angażowania się w proces wyboru benefitów, a w 2023 r. liczba ta wzrosła do 70 proc. 

  • - Analizując oczekiwania pracowników w Polsce w zakresie świadczeń pozapłacowych wyróżniliśmy pięć głównych obszarów. Najwyżej (93 proc.) pracownicy oceniają benefity mające na celu poprawę komfortu pracy i wspieranie work-life balance, takie jak np. możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy czy udostępnienie samochodu służbowego do celów prywatnych. Na kolejnym miejscu z wynikiem (84 proc.) są świadczenia dbające o zdrowie fizyczne i samopoczucie np. karnety na siłownie lub możliwość zjedzenia w czasie pracy zdrowego posiłku opłaconego przez pracodawcę. Na trzecim miejscu (80 proc.) znalazły się świadczenia, które nie mają bezpośredniego wpływu na pracę, ale pozwalają się od niej oderwać i zregenerować siły np. dofinasowanie hobby, wynajem sprzętów, czy dodatek wakacyjny - mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.

Najniższe oceny wśród ankietowanych przez Gleevery pracowników otrzymały benefity wspierające rozwój zawodowy i pomagające dbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy np. wyjścia integracyjne - odpowiednio (72 proc. oraz 67 proc.)

  • - Pracownicy doceniają rozwiązania, które pozytywnie wpływają na jakość ich życia. Przyszłością rynku są świadczenia, które jednocześnie zapewniają komfort w miejscu pracy i tworzą przyjazne środowisko do rozwijania swoich zainteresowań. Elastyczność i indywidualne podejście mogą być szansą na zatrzymanie na stanowiskach pracowników o kluczowych kompetencjach, a liderzy firm muszą przyjrzeć się bliżej swojej ofercie świadczeń i zweryfikować potrzeby pracowników, aby przyciągnąć i zatrzymać największe talenty - dodaje Katarzyna Oracz, Chief of Staff w Gleevery.

O Gleevery:

Gleevery to nowoczesna platforma operująca w obszarze nowych technologii i gospodarki cyrkularnej. Głównym celem firmy jest powszechne wdrożenie zasad ekonomii współdzielenia, wydłużenie życia produktów oraz zapewnienie szybkiego i wygodnego dostępu do produktów niezbędnych okresowo firmom i osobom prywatnym bez konieczności ich kupowania. Dostarczając unikalne rozwiązanie employer brandingowe Gleevery pozwala pracodawcom w ramach świadczenia pozapłacowego zapewnić pracownikom możliwość wypożyczenia tysięcy produktów za pośrednictwem atrakcyjnej platformy. Firma współpracuje także z sieciami handlowymi, producentami i dystrybutorami umożliwiając im oferowanie swojego asortymentu w formule najmu. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"