Jak wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, udział Jedynki w rynku w grudniu 2010 r. wyniósł 19,75 proc. i był o 6,6 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu ze sporą stratą do lidera znalazła się Dwójka z udziałem na poziomie 14,45 proc. po spadku o 7,5 proc.
Pozycję trzecią utrzymał Polsat, ale jego udział również zmalał – o 4,5 proc. - i wyniósł 14,10 proc. Największy spadek spośród głównych nadawców zanotowała telewizja TVN. Jej udział w rynku w grudniu ub.r, zmalał o 8,3 proc. Dało to stacji wynik na poziomie 13,43 proc.
Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w grudniu 2010 roku 61,73 proc., w porównaniu do 66,18 proc. w analogicznym okresie 2009 r.
Wzrosty zanotowały natomiast główne stacje informacyjne oraz pozostałe naziemne lub satelitarne stacje ogólne Spośród nich najwięcej zyskały: będąca na szóstym miejscu telewizja TVN 24 (wzrost o 48,3 proc. do 3,87 proc. udziału) oraz zajmująca dziewiątą pozycję TV Puls (wzrost o 40,3 proc. do 1,74 proc. udziału).

Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w grudniu 2010 roku także TVP 1, której udział wyniósł tutaj 16,34 proc. (spadek o 0,3 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów.
Na pozycji drugiej utrzymała się TVN z udziałem 13,59 proc., co oznacza spadek o 12 proc. Był to wynik nieco wyższy niż ten osiągnięty przez ten kanał w grupie 4+. Dalej znalazły się TVP 2 i Polsat – obie te stacje miały tutaj udziały gorsze niż wśród wszystkich widzów.
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - nowym liderem w grudniu ub.r. został Polsat z wynikiem 17,10 proc. Stacja ta straciła co prawda 1,4 proc., ale nie przeszkodziło jej to wyprzedzić Jedynki, której udział względem grudnia 2009 roku zmalał bardziej, bo o 6,1 proc.
Pozycję trzecią utrzymała TVN, a czwarta była Dwójka. Na piąte miejsce z szóstego awansowała Czwórka, notując wzrost aż o 31,5 proc. i spychając o jedno oczko TVP Info.

W grupie 16-49 (miasta) pozycję lidera utrzymała stacja TVN mimo spadku o 7,2 proc do poziomu 15,99 proc. Drugi był Polsat z wynikiem 15,44 proc., który z kolei zanotował wzrost udziału o 1,1 proc. Dalej znalazły się TVP 1 i TVP 2 – te kanały też straciły.











