Goethe-Institut przeciw dezinformacji w kampanii „Czytasz i wiesz”

Pod hasłem „Czytasz i wiesz” ruszyła kampania edukacyjna Goethe-Institut, która koncentruje się na różnych aspektach fake newsów oraz proponuje narzędzia ułatwiające efektywne korzystanie z mediów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Goethe-Institut przeciw dezinformacji w kampanii „Czytasz i wiesz”

Na potrzeby działań przygotowano materiał obrazujący, czym na przykład różni się plotka od fake newsa, co to jest reklama natywna oraz jak manipuluje się obrazami. Wszystko po to, by pokazać groźne zjawisko fake newsów  w kontekście współczesnych mediów i nowych technologii.

Ponadto autorzy akcji proponują szereg praktycznych porad, jak wyłapywać fake newsy i świadomie korzystać z mediów.

Projekt jest realizowany w Polsce, Czechach i na Węgrzech. W naszym kraju partnerami akcji są Polityka Insight oraz Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Animację przygotowało Leniva Studio.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji