Golden Drum 2019: 11 nagród dla polskich agencji, VMLY&R z Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend”

W tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum agencje z Polski dostały 21 nominacji i 11 nagród. Po trzy wyróżnienia przyznano agencjom VMLY&R, Change Serviceplan i Digitas Poland, ta pierwsza za akcję „Ostatni Twój Weekend” otrzymała m.in. Grand Prix.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Golden Drum 2019: 11 nagród dla polskich agencji, VMLY&R z Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend”
Okładka ostatniego wydania "Twojego Weekendu"

Agencji VMLY&R nagrodę Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend” przyznano w kategorii Print. Ponadto otrzymała za tę akcję dwa Srebrne Bębny: w kategoriach Social Good (podkategoria Profit social good) i Content (Native Advertising, Brand Integration, Sponsorships & Co-Promotions).

VMLY&R przygotowała i przeprowadziła tę kampanię wspólnie z firmami BNP Paribas i Mastercard oraz portalem Gazeta.pl (Agora). Na jej potrzeby wykupiono prawa do tytułu „Twój Weekend”, wystawionego kilka miesięcy wcześniej na sprzedaż, i wydano jego ostatni numer, w którym zamiast nagich zdjęć były teksty o sytuacji kobiet.

 

Agencja Change Serviceplan dostała na Golden Drum trzy nagrody za kampanię serwisu dla graczy wideo G2A.com.: Złoty Bęben w kategorii Craft (podkategoria Best Direction) oraz Srebrne Bębny w kategoriach Craft (Best Cinematography) i Film (Retil & Plublic services).

Nagrodzona kampania ruszyła w połowie br., jest oparta na spocie w stylistyce gry wideo pokazującym jak gracze, którzy przepłacili, czują się tak, jakby dali się pokonać swoim wirtualnym wrogom.

 

Z kolei agencji Digitas Poland przyznano nagrody za kampanię „Facing emotion” dla Huawei. Dostała Złoty Bęben w kategorii Digital & Mobile (Interactive tools and other digital solutions) oraz Srebrne Bębny w kategoriach Craft (Best use of technology) i Audio (Social good).

W akcji promowano aplikację „Facing Emotions” na smartfona Mate 20 Pro udostępnioną przez Huawei na początku br. Poprzez aplikację smartfon skanuje twarz osoby, z którą rozmawia osoba niewidoma lub niedowidząca, identyfikuje jej emocje i przekłada na charakterystyczny dźwięk.

 

DDB Warszawa otrzymała Złoty Bęben w kategorii OOH (podkategoria Retail & Public Services) za akcję „Wejdź do śnieżnej kuli” dla McDonald’s Polska.

 

Z kolei agencji Gong przyznano Srebrnego Lwa w kategorii OOH (Food & Drink) za akcję „Winda” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej. W ramach projekty zainstalowano minibufet z piwem Tyskie w windzie, co miało zachęcać mieszkańców do nawiązywania ze sobą kontaktów. Był to jeden z niestandardowych elementów kampanii pod hasłem „Przejdźmy na Ty”.

 

Agencje z Polski w tegorocznym Golden Drum otrzymały łącznie 21 nominacji. VMLY&R miała pięć szans na nagrody za „Ostatni Twój Weekend” (także w kategoriach Integrated i Entertainment), Change Serviceplan - też cztery za reklamę G2A.com (m.in. w kategorii Film), a Digitas Poland - cztery za „Facing Emotions” (m.in. w Audio i Digital & Mobile). Z kolei DDB Warszawa z akcją „Wejdź do śnieżnej kuli” była też nominowana w kategorii Content.

Na shortlistach znalazły się też prace z Polski, za które ostatecznie nie przyznano nagród. McCann Worldgroup Poland miała dwie nominacje za akcję „Make Poland pretty again” dla Mastercard (w kategoriach Design i OOH) oraz po jednej za krzyżówkę dla seniorów też dla Mastercard (w kategorii Print) i „VI katastrofa” dla WWF Polska (w kategorii Craft). Natomiast BBDO Warszawa była nominowana w kategorii Entertainment za akcję „Cicha noc” dla Stowarzyszenia „Mali Bracia Ubogich”.

Ponadto Joanna Pragacz, designerka z VMLY&R Poland, ze swoją pracą znalazła się na shortliście konkursu Young Drummer.

W Golden Drum 2019 triumfują McCann i Publicis

Do tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum, odbywającego się Portorożu na Słowenii, Złotą Sieć dla sieciowej agencji z największą liczbą nagród otrzymała McCann Worldgroup. Było to dla niej czwarte takie wyróżnienie z rzędu.

Z kolei Złota Róża dla najbardziej nagradzanej agencji została przyznana Publicis Italy, a Złoty Smok dla najlepszej agencji niezależnej - fińskiej SOK Media.

Na festiwal zgłoszono 1 150 projektów, z czego 883 do głównego konkursu, a 267 do Young Drummers. Ogółem przyznano 9 nagród Grand Prix, 37 Złotych Bębnów i 62 Srebrne.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online