Golden Drum 2018: 180heartbeats + Jung v Matt najlepszą agencją niezależną, złota także dla BBDO Warszawa i McCann Worldgroup

W tegorocznym konkursie Golden Drum agencja 180heartbeats + Jung v Matt otrzymała tytuł najlepszej agencji niezależnej oraz kilka nagród, m.in. Grand Prix i Best of Good. Złote Bębny otrzymały też BBDO Warszawa i polski oddział McCann Worldgroup, a Srebrne Bębny - Grey Group Poland, Plej i Saatchi&Saatchi Poland.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wszystkie nagrody w tegorocznej edycji konkursu Golden Drum agencja 180heartbeats + Jung v Matt uzyskała za kampanię opartą na przywróceniu tęczy (w formie hologramu) na warszawski plac Zbawiciela. W akcji (przygotowanej wspólnie ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości) promowano markę lodów Ben & Jerry’s należącą do Unilevera, wprowadzaną wtedy na polski rynek.

Za tę kampanię 180heartbeats + Jung v Matt przyznano Grand Prix w kategorii Out of Home, Złoty Bęben w kategorii Local Spirit oraz nagrodę The Best of Good. W efekcie firma dostała statuetkę Złoty Smok dla najlepszej agencji niezależnej.

 

Dwa Złote Bębny otrzymała BBDO Warszawa za kampanię „Ciemność” dla firmy rowerowej Loca Bikes. Agencja została nagrodzona w kategoriach Digital & Mobile oraz Reach.

W ramach akcji od zmroku do świtu strona internetowa Loca Bikes była zaciemniona, po to żeby zwrócić uwagę internautów na to, jak mało widoczne są o tej porze rowery na nieoświetlonych drogach.

 

Z kolei polski oddział McCann Worldgroup dostał Złoty Bęben z kategorii Functional Efficiency za akcję „Dobry Znak”, w której oferowano małym przedsiębiorcom ułatwienia we współpracy z projektantami szyldów i witryn.

 

Kilka agencji z Polski otrzymało też Srebrne Bębny. Dwie takie nagrody - w kategoriach Innovative i Social Good - przyznano Saatchi&Saatchi Poland za akcję, w której promowano papier odżywczy dla pszczół. Kampanię zrealizowano wspólnie z inicjatywą Miejskie Pszczoły.

 

Grey Group Poland nagrodzono Srebrnym Bębnem w kategorii Social Good za drukowaną reklamę, która po przyłożeniu do karki wentylacyjnej w domu pozwalała sprawdzić, czy działa wentylacja i nie ma zagrożenia, że zbiera się czas.

Akcję zrealizowano wspólnie z firmami Pepco, Lewiatan i Złote Tarasy oraz Państwową Strażą Pożarną.

 

Natomiast agencja Plej otrzymała Srebrny Bęben w kategori Craft za reklamy z kampanii „Pomagamy na 100” dla Biedronki i Caritas Polska.

 

W tegorocznym konkursie Golden Drum nagrodę Złota Sieć dla najlepszej agencji sieciowej otrzymała McCann Worldgroup. Należące do niej agencje za nominacje i nagrody we wszystkich kategoriach zdobyły 175 pkt (dla porównania 180heartbeats + Jung v Matt uzyskała 43 pkt).

Oddział McCann w Bukareszcie z 91 pkt zdobył Złotą Różę dla najlepszej agencji, natomiast tytuł Brand Grand Prix przyznano Dieselowi, którego kampanie za nominacje i nagrody uzyskały 89 pkt.

Z kolei Złoty Zegarek otrzymali Adrian Botan (globalny dyrektor kreatywny w McCann Worldgroup i szef kierownictwa kreatywnego firmy w Europie) oraz Cătălin Dobre (szef kreatywny McCann Worldgroup w Rumonii i całej Europie Środkowo-Wschodniej) za kampanię „Bihor Couture”.

W konkursie Young Drummers wygrali Dániel Szász i Sándor Szabó, drugiej miejsce zajął Igor Pogorevici, a trzecie - Kristina Simeonova i Maya Zlatkova.

W tym roku do konkursu Golden Drum przesłano rekordową liczbę prawe 1,2 tys. zgłoszeń, z czego najwięcej (188) z Rumunii. Przyznano 12 Grand Prix, 26 złotych i 50 srebrnych nagród.

W jury było troje Polaków: Izabela Albrychiewicz z Wavemaker, Jakub Korolczuk z Grey Group Poland i Zofia Bugajna-Kasdepke z MSL.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"