Golden Drum 2021: polskie agencje McCann i Gong z nagrodami, Publicis Italy agencją roku

Jury tegorocznej, 27. edycji konkursu reklamowego Golden Drum przyznali tytuł Agencji Reklamowej Roku agencji Publicis Italy, Sieci Reklamowej Roku - Publicis, Brand Grand Prix - marce Burger King. Polskie agencje przywożą z konkursu łącznie 5 nagród: - 4 trafiły do agencji McCann Poland, jedna - do agencji Gong.

bg/jd
bg/jd
Udostępnij artykuł:
Golden Drum 2021: polskie agencje McCann i Gong z nagrodami, Publicis Italy agencją roku
fot. Shutterstock.com

Tytuł Agencji Roku zdobyła agencja Publicis Italy z Mediolanu, zaś tytuł Sieci Reklamowej Roku trafił do grupy Publicis.Niezależną Agencją Roku tegorocznego festiwalu Golden Drum wybrano agencję Voskhod z Rosji.

Najlepszą marką z tytułem Brand Grand Prix okazał się Burger King, który podczas tegorocznej edycji zdobył 2 nagrody Grand Prix, 6 Złotych Bębnów, 4 srebrne i 2 brązowe we wszystkich sekcjach. 

grafika

Jorg Riommi , Eduardo Marques i Bruno Bertelli , autorzy kampanii Moldy Whopper , zostali uhonorowani tytułem Dyrektorów Kreatywnych Roku.  

grafika

 

Nagrodę Best of Genius Loci, która jest uhonorowaniem lokalnych prac prezentująych ich charakterystycznego lokalnego ducha – przyznano agencji Publicis Latvia za kampanię #StillSpeakingUp DeepTruth, zrobioną dla Propuesta Civica .Best of Social Good – nagroda upamiętniająca działania korzystne społecznie – trafiła do agencji White Rabbit z Budapesztu za kampanię non-profit na rzecz Universidade de Madeira.Jury Golden Drum wstrzymało się z przyznaniem nagrody Best of COVID-19.

Najbardziej udanym zgłoszeniem z Regionu Adriatyku, które otrzymało specjalną nagrodę Adriatyckiej Agencji Roku, okazała się kampania "Thank you, Doctors" agencji UM Beograd, części McCann Beograd.

Najlepszym filmem w konkursie „Young Drummers Competition” zaprezentowanym we współpracy ze słoweńską Izbą Turystyczną, był Imagine Slovenia , stworzony przez Dmitrija Sharova z Federacji Rosyjskiej.

Jason Romeyko , worldwide executive creative director Grupy Serviceplzostał członkiem Golden Drum Hall of Fame, wyselekcjonowanej grupy wizjonerów i marzycieli, którzy odważnie i z pasją walczyli o rozwój branży kreatywnej.

5 nagród dla polskich agencji

W tym roku agencje reklamowe z Polski otrzymały 16 nominacji do konkursu Golden Drum, z czego 11 przypadło McCann Poland. Nominacje te przełożyły się ostatecznie na 5 statuetek dla Polski, w tym cztery - jedną srebrną oraz trzy brązowe - dla McCann dla projektu "Safe Waze 2 Shop", przygotowanego na zlecenie Mastercard.  Przedstawiciele McCann CEE odebrali 20 statuetek za projekty zrealizowane w ramach sieci McCann w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Grand Prix konkursu.

Kampania „Sztuka Kradzieży” przygotowana na zlecenie Netflix przez Gong, MSL i Wavemaker zdobywa brązową statuetkę kategorii Out of home.

Tegoroczna 27. edycja Golden Drum nie tylko zwiększyła wsparcie kreatywnego świata, ale także marek, które nadal inwestują w kreatywny obszar biznesu. Po rocznej przerwie, spowodowanej globalną pandemią, festiwal powrócił z 25 proc. wzrostem zgłoszeń.

Jury wybrało 271 zgłoszeń i przyznało łącznie 46 brązowych bębnów, 41 srebrnych, 30 złotych i 14 Grand Prix w różnych grupach i kategoriach. Laureaci otrzymali nowe, zrównoważone statuetki wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska - elementów naturalnych i pochodzących z recyklingu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"