Golden Drum: Grand Prix za „Rak'n'Roll Records” i kartę Getin Banku, cztery złota za „Język polski jest ą-ę” (wideo)

Na tegorocznym festiwalu Golden Drum polskie firmy zdobyły 12 nagród. Grand Prix przypadło agencji 180heartbeats + Jung v. Matt za akcję „Rak'n'Roll Records” i Getin Bankowi za kartę Mastercard Display Card, a cztery Złote Bębny - agencji Ogilvy & Mather Warsaw za kampanię „Język polski jest ą-ę”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Golden Drum: Grand Prix za „Rak'n'Roll Records” i kartę Getin Banku, cztery złota za „Język polski jest ą-ę” (wideo)

Akcja „Rak'n'Roll Records” - zrealizowana przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt dla Fundacji Rak'n'Roll - otrzymała Grand Prix w kategorii Innowacje. W ramach projektu uruchomiono serwis, w którym można za darmo słuchać muzyki w standardzie mono i kupować ją w wersji stereo, z zebrane w ten sposób środki przeznaczano Fundacji, pomagającej kobietom po terapii nowotworowej.

Z kolei oferowana przez Getin Bank karta Mastercard Display Card w Golden Drum otrzymała Grand Prix w kategorii Nowe i Innowacyjne. Przypomnijmy, że karcie tej przyznano Lwy w kategorii Innowacje na tegorocznym festiwalu Cannes Lions (przeczytaj o tym więcej). Na shortliście tej kategorii znalazł się projekt „Soundtrack to your life” zrealizowany na Polskiego Radia przez Hypermedia Isobar.

 

Cztery Złote Bębny - w kategoriach Public Relations, Radio, Eventy i Kampanie Komunikacji Zintegrowanej - zdobyła agencja Ogilvy & Mather Warsaw za akcję „Język polski jest ą-ę” dla Rady Języka Polskiego (zobacz, jak przebiegała ta kampania)

Pięć polskich agencji otrzymało Srebrne Bębny. DDB Warszawa zdobyła dwie takie nagrody: w kategorii Film za spot „Autobus” napoju Tiger (obejrzyj tę reklamę) oraz w kategorii Outdoor za billboard promujący ofertę śniadaniową McCroissant w restauracjach McDonald’s.

grafika

Ponadto drugi billboard z kampanii McDonald’s znalazł się na shortliście kategotii outdoorowej, a drugi spot Tigera, rozgrywający się na dachu był na shortliście kategorii Film, natomiast cała kampania Tigera (przeczytaj o niej więcej) trafiła na shortlistę kategorii Kampanie Komunikacji Zintegrowanej.

grafika

Z kolei w kategorii outdoorowej na shortliście znalazła się akcja „Uśmiechające się pomniki” zrealizowana przez Hypermedia Isobar dla marki Blend-a-med 3D White

grafika

Srebrny Bęben w kategorii Digital przyznano akcji społecznej „Dobry deal dla dobra” zrealizowanej przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt wspólnie z serwisem Groupon (patrz wideo poniżej). Na shortliście w tej kategorii znalazł się projekt „Twój profil bez tajemnic”, w którym HBO Polska promowało serial „Bez tajemnic”.

 

W kategorii Mobile Srebrny Bęben otrzymała aplikacja „Zbędne kalorie” przygotowana przez agencję John Pitcher dla Polskiego Czerwonego Krzyża (patrz poniżej). Natomiast na shortliście znalazł się projekt „Most Wanted” agencji DDB Warszawa.

grafika

 

W kategorii prasowej Srebrny Bęben zdobyła Havas Worldwide Warsaw za layout "Witaj na świecie" promujący transplantację na zlecenie Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej.

grafika

Na shortliście kategorii Prasa znalazły się trzy inne prace polskich agencji: reklama odświeżacza powietrza Air Wick przygotowana przez Havas Worldwide Warsaw, reklama sprayu przeciw komarom i kleszczom Mudda przygotowana przez BBDO Warszawa oraz grafika "Zła tradycja" przeciw przemocy wobec dzieci (przeczytaj więcej o całej akcji) przygotowana przez Publicis Poland na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje.

grafika
grafika
grafika

Z kolei w kategorii Direct Srebrny Bęben otrzymała agencja Leo Burnett za projekt „Moja pierwsza dorosła koszulka” promujący proszek do prania Tide. W ramach akcji wyprodukowano serię koszulek, w które wdrukowano ziarenka promowanego proszku układające się w łzy narysowanej na t-shircie mamy. Po wypraniu ziarenka-łzy znikały, co miało zachęcać młode osoby, żeby same prały sobie ubrania, przy użyciu Tide’a.

grafika

 

Ogółem na tegorocznym festiwalu Golden Drum rozdano 14 statuetek Grand Prix, 30 Złotych Bębnów i 54 Srebrne Bębny. Wśród sieci reklamowych najlepsze okazała się McCann Erickson, która za poszczególne wyróżnienia zdobyła 150 punktów i nagrodę Złotej Sieci, wśród agencji - New Moment New Ideas Company Skopje, która z 86 punktami otrzymała Złotą Różę, natomiast wśród agencji niesieciowych - GMP Advertising z 30 punktami.

Tytuł Kampanii Roku przyznano akcji „10 meters apart” (patrz wideo poniżej) przygotowanej przez New Moment New Ideas Company Skopje. Jej dyrektor kreatywny Dušan Drakalski otrzymał nagrodę Złotego Zegarka.

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu