Akcja „Rak'n'Roll Records” - zrealizowana przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt dla Fundacji Rak'n'Roll - otrzymała Grand Prix w kategorii Innowacje. W ramach projektu uruchomiono serwis, w którym można za darmo słuchać muzyki w standardzie mono i kupować ją w wersji stereo, z zebrane w ten sposób środki przeznaczano Fundacji, pomagającej kobietom po terapii nowotworowej.
Z kolei oferowana przez Getin Bank karta Mastercard Display Card w Golden Drum otrzymała Grand Prix w kategorii Nowe i Innowacyjne. Przypomnijmy, że karcie tej przyznano Lwy w kategorii Innowacje na tegorocznym festiwalu Cannes Lions (przeczytaj o tym więcej). Na shortliście tej kategorii znalazł się projekt „Soundtrack to your life” zrealizowany na Polskiego Radia przez Hypermedia Isobar.
Cztery Złote Bębny - w kategoriach Public Relations, Radio, Eventy i Kampanie Komunikacji Zintegrowanej - zdobyła agencja Ogilvy & Mather Warsaw za akcję „Język polski jest ą-ę” dla Rady Języka Polskiego (zobacz, jak przebiegała ta kampania)

Pięć polskich agencji otrzymało Srebrne Bębny. DDB Warszawa zdobyła dwie takie nagrody: w kategorii Film za spot „Autobus” napoju Tiger (obejrzyj tę reklamę) oraz w kategorii Outdoor za billboard promujący ofertę śniadaniową McCroissant w restauracjach McDonald’s.
Ponadto drugi billboard z kampanii McDonald’s znalazł się na shortliście kategotii outdoorowej, a drugi spot Tigera, rozgrywający się na dachu był na shortliście kategorii Film, natomiast cała kampania Tigera (przeczytaj o niej więcej) trafiła na shortlistę kategorii Kampanie Komunikacji Zintegrowanej.

Z kolei w kategorii outdoorowej na shortliście znalazła się akcja „Uśmiechające się pomniki” zrealizowana przez Hypermedia Isobar dla marki Blend-a-med 3D White
Srebrny Bęben w kategorii Digital przyznano akcji społecznej „Dobry deal dla dobra” zrealizowanej przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt wspólnie z serwisem Groupon (patrz wideo poniżej). Na shortliście w tej kategorii znalazł się projekt „Twój profil bez tajemnic”, w którym HBO Polska promowało serial „Bez tajemnic”.

W kategorii Mobile Srebrny Bęben otrzymała aplikacja „Zbędne kalorie” przygotowana przez agencję John Pitcher dla Polskiego Czerwonego Krzyża (patrz poniżej). Natomiast na shortliście znalazł się projekt „Most Wanted” agencji DDB Warszawa.
W kategorii prasowej Srebrny Bęben zdobyła Havas Worldwide Warsaw za layout "Witaj na świecie" promujący transplantację na zlecenie Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej.

Na shortliście kategorii Prasa znalazły się trzy inne prace polskich agencji: reklama odświeżacza powietrza Air Wick przygotowana przez Havas Worldwide Warsaw, reklama sprayu przeciw komarom i kleszczom Mudda przygotowana przez BBDO Warszawa oraz grafika "Zła tradycja" przeciw przemocy wobec dzieci (przeczytaj więcej o całej akcji) przygotowana przez Publicis Poland na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje.

Z kolei w kategorii Direct Srebrny Bęben otrzymała agencja Leo Burnett za projekt „Moja pierwsza dorosła koszulka” promujący proszek do prania Tide. W ramach akcji wyprodukowano serię koszulek, w które wdrukowano ziarenka promowanego proszku układające się w łzy narysowanej na t-shircie mamy. Po wypraniu ziarenka-łzy znikały, co miało zachęcać młode osoby, żeby same prały sobie ubrania, przy użyciu Tide’a.

Ogółem na tegorocznym festiwalu Golden Drum rozdano 14 statuetek Grand Prix, 30 Złotych Bębnów i 54 Srebrne Bębny. Wśród sieci reklamowych najlepsze okazała się McCann Erickson, która za poszczególne wyróżnienia zdobyła 150 punktów i nagrodę Złotej Sieci, wśród agencji - New Moment New Ideas Company Skopje, która z 86 punktami otrzymała Złotą Różę, natomiast wśród agencji niesieciowych - GMP Advertising z 30 punktami.
Tytuł Kampanii Roku przyznano akcji „10 meters apart” (patrz wideo poniżej) przygotowanej przez New Moment New Ideas Company Skopje. Jej dyrektor kreatywny Dušan Drakalski otrzymał nagrodę Złotego Zegarka.











