Google wzbogaca polskiego Asystenta. Można zamówić na głos posiłki i bilety autobusowe

Google rozszerzył w Polsce funkcjonalność inteligentnego Asystenta, dzięki czemu firmy mogą uruchamiać na platformie boty obsługujące klientów. Jako pierwsze z rozwiązania voice-commerce skorzystały FixBus i Pyszne.pl, dzięki czemu użytkownicy Asystenta mogą za jego pomocą zamówić posiłek lub zakupić bilety na przejazdy autobusami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google wzbogaca polskiego Asystenta. Można zamówić na głos posiłki i bilety autobusowe

Asystent Google pojawił się w polskiej wersji w styczniu 2019 r. Dzięki temu użytkownicy mogą w naszym języku kontaktować się z inteligentną platformą wydając jej komendy na głos.

Teraz Google poinformował o pierwszym wykorzystaniu w polskim Asystencie możliwości voice-commerce z udziałem firm FixBus i Pyszne.pl. Dzięki temu użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić swoje ulubione jedzenie online. Jak zapowiada Gogle wystarczy, że użytkownik powie do swojego smartfona: „Ok Google, porozmawiaj z Pyszne” lub „Ok Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa”.

- Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę - voice-commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu – ocenia w komunikacie Michał Długosz, product marketing manager w Google - Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Google twierdzi, że dzięki wielu dostarczonym przez niego rozwiązaniom, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.

- Zauważyliśmy, że nasi klienci oczekują nie tylko szerokiej oferty różnorodnych dań, ale również jak najwygodniejszego sposobu zamawiania – przyznaje Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. - Stworzyliśmy więc akcję dla Asystenta Google, pozwalającą zamawiać przy użyciu głosu. Stanowi to naturalny krok w rozwoju Pyszne.pl. Pokazujemy w ten sposób, jak ważnym czynnikiem dla poprawy customer experience jest innowacja.

Wcześniej z możliwości platformy Actions on Google skorzystali Play oraz eSky. Dzięki integracji Play z Asystentem klienci mogą porozmawiać z operatorem i między innymi sprawdzić nowości w ofercie. Z kolei dzięki akcji eSky dla Asystenta osoby planujące podróż mogą za pomocą prostych komend głosowych wyszukać najbardziej atrakcyjne cenowo połączenia lotnicze.

Google zapowiada, że wraz z pojawieniem się w Polsce możliwości z zakresu voice-commerce kolejni partnerzy będą mogli dodawać do obsługi swoich użytkowników możliwość kontaktu z marką za pomocą naturalnych komend głosowych i dokonywania w ten sposób zakupu towarów lub zamawiania usług.

Firmy mogą skorzystać z platformy Actions on Google nieodpłatnie, potrzebują jedynie zasobów IT, by dokonać wdrożenia. Google zapewnia też Dialogflow (system naturalnego rozumienia języka) i możliwość wyboru jednego z pięciu cyfrowych głosów Asystenta. Według Michała Długosza czas wdrożenia wynosi do kilku tygodni (zwłaszcza gdy w grę wchodzi moduł transakcyjny).

grafika

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów