Google deklaruje, że przekaże część swoich danych do jednoźródłowego badania mediów

- Ze strony Google deklaruję, że część ze swoich danych będziemy przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości - z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne - deklaruje Iwona Piwek, head of video sales w Google, pytana o rozwój jednoźródłowego badania mediów w Polsce.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Google deklaruje, że przekaże część swoich danych do jednoźródłowego badania mediów
fot. IAA Polska/ debata

W środę, 13 stycznia odbyła się debata online, organizowana przez IAA Polska pod hasłem "Oferta reklamowa mediów na rok 2021 vs oczekiwania marketerów i agencji mediowych".

Podczas dyskusji na temat relacji marketerów i agencji mediowych i tego, co czeka rynek w 2021 roku, jednym z podejmowanych kwestii było jednoźródłowe badanie mediów.

Iwona Piwek, head of video sales w Google stwierdziła, że dochodziły do niej głosy iż „Google jest trochę zamknięty na takie inicjatywy”. - Chciałam absolutnie i kategorycznie zdementować takie głosy. Jesteśmy entuzjastami paneli jednoźródłowych, nawet zdarzyło się tak, że je współfinansowaliśmy - choć nie uważamy, żeby ten model był idealny, bo zawsze wzmaga pytania czy byłby obiektywny. Dlatego z dużym zaangażowaniem bierzemy udział w dyskusji o budowie kształtu badań i jesteśmy jej uczestnikiem - skomentowała Piwek.

Stwierdziła, że rzeczywiście, wyniki jednoźródłowego pomiaru „zobaczymy pewnie za 2-3 lata”, jednak budowa panelu jest bardzo trudna, a nikt na świecie nie stworzył do tej pory tego typu rozwiązania. - Do tej pory mieliśmy doświadczenia z nieelastycznymi badaniami, które nie podążały za mediową rzeczywistością. Otwartość na integrację danych - nie tylko zbieranie ich z jednego źródła - byłaby dla nas bardzo dużą podpowiedzią - stwierdziła.

Zadeklarowała również: - Ze strony Google deklaruję, że część ze swoich danych będziemy przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości – z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne - deklaruje Piwek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"