Google rozpocznie kampanię antydezinformacyjną przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Google przygotowuje się do rozpoczęcia kampanii przeciwdziałającej dezinformacji w pięciu krajach Unii Europejskiej. Działania ruszą w marcu w związku z wyborami parlamentarnymi w UE w czerwcu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google rozpocznie kampanię antydezinformacyjną przed wyborami do Parlamentu Europejskiego
fot. Shutterstock.com

W czerwcu obywatele UE wybiorą nowy Parlament Europejski, który uchwali polityki i przepisy w regionie. Prawodawcy obawiają się, że rozpowszechnianie dezinformacji w internecie może wpłynąć na wyborców - informuje Reuters.

Francja, Polska i Niemcy oskarżyły w poniedziałek 12 lutego Rosję o utworzenie rozbudowanej sieci stron internetowych w celu szerzenia prorosyjskiej propagandy.

Europejski akt prawny o usługach cyfrowych, który wchodzi w życie w tym tygodniu, będzie wymagał od bardzo dużych platform internetowych i wyszukiwarek podjęcia większych wysiłków w celu zwalczania nielegalnych treści i zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego.

Od marca wewnętrzna jednostka Google Jigsaw, która zajmuje się zwalczaniem zagrożeń dla społeczeństw, będzie wyświetlać serię animowanych reklam na platformach takich jak TikTok i YouTube w pięciu krajach UE: Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech i Polsce.

Opierając się na poprzednich kampaniach, które firma testowała w Niemczech i Europie Środkowej, Jigsaw stwierdziła, że ​​nowy projekt daje szansę dotarcia do obywateli w krajach o największej liczbie wyborców w UE, wykorzystując lokalną wiedzę firmy w tych regionach.

W reklamach będą wykorzystywane tzw. techniki „prebunkingu”, opracowane we współpracy z badaczami z uniwersytetów w Cambridge i Bristolu, mające na celu pomóc widzom w identyfikacji treści manipulacyjnych przed ich zetknięciem się z nimi.

Widzowie oglądający reklamy w YouTube zostaną poproszeni o wypełnienie krótkiego kwestionariusza wielokrotnego wyboru, którego zadaniem będzie sprawdzenie, czego dowiedzieli się o dezinformacji.

„Spędziliśmy mnóstwo czasu na naprawdę spolaryzowanych debatach. Stawką jest nasza demokracja, a temperatura staje się coraz wyższa” – powiedziała Beth Goldberg, kierownik ds. badań w Jigsaw.

„Prebunking to jedyna technika, przynajmniej którą widziałam, która działa równie skutecznie we wszystkich obszarach politycznych” – dodała Goldberg.

Dodała, że ​​inne środki kontroli dezinformacji, takie jak sprawdzanie faktów, mogą pogłębiać polaryzację, ponieważ pojawiają się po tym, jak informacje już się rozprzestrzeniły.

W zeszłym miesiącu dochodzenie przeprowadzone przez ESDZ (Służbę Działań Zewnętrznych Unii Europejskiej) ujawniło 750 przypadków celowego rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji przez podmioty zagraniczne, z których wiele wyraziło poparcie dla inwazji Rosji na Ukrainę.

Jak podała firma, reklamy Jigsawa zostaną przetłumaczone na wszystkie 24 języki urzędowe UE.

Kampania będzie trwać co najmniej miesiąc, z możliwością jej przedłużenia w zależności od zasięgu i efektywności. Oczekuje się, że wyniki kampanii, w tym odpowiedzi na ankiety i liczba osób, do których udało się dotrzeć, zostaną opublikowane latem 2024 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję