Google ucina reklamy serwisom z fake newsami o koronawirusie

W połowie sierpnia Google zacznie banować reklamy w serwisach internetowych rozpowszechniających teorie spiskowe o koronawirusie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Google ucina reklamy serwisom z fake newsami o koronawirusie
Fot. Pixabay

Zakaz wyświetlania reklam z ekosystemu Google'a w witrynach szerzących dezinformację o Covid-19 zacznie wchodzić w życie 18 sierpnia. W pierwszej fazie banowane będą reklamy z najbardziej szkodliwych podstron danego serwisu, później blokada reklamową zostanie objęta cała witryna. Przyłapany na trwałym rozpowszechnianiu fake newsów wydawca nie będzie miał już możliwości korzystania z platform reklamowych Google’a.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szczepionka-przeciwko-covid-19-najwczesniej-wiosna-2021-r ##

- Wprowadzamy dodatkowe zabezpieczenia, rozszerzając nasze zasady dotyczące szkodliwych treści zdrowotnych zarówno dla wydawców, jak i reklamodawców, o niebezpieczne informacje dotyczące kryzysu zdrowotnego, które są sprzeczne z konsensusem naukowym - mówi rzecznik Google’a.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-falszywe-wiadomosci-jak-rozpoznac-fake-newsy ##

Nowa zasady polityki reklamowej Google ma pomóc w zwalczaniu różnych teorii spiskowych o koronawirusie, np. obwiniających o wywołanie pandemii Billa Gatesa bądź że wirus został stworzony w Chinach jako broń biologiczna.

Google wprowadził ogółem 31 nowych aktualizacji swojej polityki jako odpowiedź na problemy z reklamami w różnych branżach: od finansów po opiekę zdrowotną i wsparcie techniczne.

W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował wzrost przychodów o 13 proc. do 41,16 mld dolarów i zysku netto z 6,66 do 6,84 mld dolarów. Z kwartału na kwartał nastąpił spadek, co firma tłumaczy spowolnieniem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?