Serwis Google.pl utrzymał pozycję lidera na polskim rynkuinternetowym, zarówno jeśli chodzi o liczbę użytkowników jak izasięg - wynika z najnowszych danych badania Megapanel PBI/Gemius.Na drugiej pozycji znalazł się podobnie jak w styczniu portalOnet.pl, a na trzecim - Wirtualna Polska.
W pierwszej dziesiątce miały miejsce dwa awanse i dwa spadki. Zsiódmego na szóste miejsce awansowała nasza-klasa.pl, wyprzedzającportal o2.pl, który spadł z szóstej na siódmą pozycję. Miejscamizamieniły się także serwisy youtube.com i gazeta.pl.
Ranking witryn według zasięgumiesięcznego
W rankingu ze względu na liczbę odsłon pozycję lidera utrzymałserwis społecznościowy nasza-klasa.pl. Na drugie miejsce awansowałoAllegro.pl, a Onet.pl spadł na trzecie.
Ranking witryn według miesięcznej liczbyodsłon
Ranking witryn według miesięcznegoczasu

Liderem wśród komunikatorów jest Gadu-Gadu, z którego w lutymbr. korzystało 5,8 mln użytkowników. Dalej plasują się: Skype iTlen.pl.
Ranking komunikatorów według zasięgumiesięcznego
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
Liczebność próby: N= 18 838. Grupa objęta badaniem 7+. Dobadania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące zbadania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbiedobieranej i ważonej przez PBC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nieuwzględniono:- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatyczniewraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starciekomputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiemserwisu "Praca", który odwiedza 4,27 proc. użytkowników portalu.Liczba odsłon dokonywanych na serwisie "Praca" stanowi 0,45 proc.wszystkich odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu"Praca" wynosi 2,87 proc.

*** Grupa Gadu-Gadu i Grupa Medousa.pl składają się zarówno zczęści audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.











