Google udostępnia w Polsce platformę Market Finder. Narzędzie pomoże firmom działać na zagranicznych rynkach

Koncern Google udostępnił polskim użytkownikom platformę o nazwie Market Finder. Darmowe narzędzie umożliwia firmom porównywanie potencjału rynkowego różnych państw dla określonej branży i zaplanowanie kampanii marketingowej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zapowiadając wprowadzenie w Polsce Market Findera Google informuje, że to bezpłatne narzędzie, które wspiera firmy w identyfikowaniu potencjalnych klientów i zwiększaniu sprzedaży eksportowej online. Dzięki zawartym w nim przewodnikom można dowiedzieć się jakie powinny być pierwsze kroki w eksporcie. Według Google Market Finder zasugeruje listę najlepszych rynków dla danego produktu lub usługi. Lista krajów tworzona jest na podstawie kilku czynników, m.in. dogłębnej analizy wyników wyszukiwania dla wskazanego artykułu lub kategorii w skali miesiąca, wysokości produktu krajowego brutto, średniego kosztu kampanii marketingowej czy łatwości prowadzenia biznesu w danym kraju.

Po wyborze konkretnego kierunku eksportu Market Finder ma pomóc dobrać właściwą strategię komunikacji z przyszłymi klientami, sposób dystrybucji towaru czy najwygodniejsze dla konsumenta formy płatności. Ta ostatnia kwestia jest szczególnie ważna, bo 7 proc. klientów online nie zdecyduje się dokończyć transakcji, jeśli sprzedawca nie dostarcza lokalnych metod płatności. Dzięki danym od partnerów w Market Finder znajdują się takie informacje jak ta, że np. preferowaną metodą płatności we Francji jest karta płatnicza, podczas gdy w Niemczech, oprócz karty, bardzo popularny jest przelew bankowy. W tej części narzędzie podsunie też wskazówki dotyczące lokalnych podatków i wymagań prawnych.

grafika

 Google zaznacza, że nowe narzędzie pomoże również dobrać właściwą strategię komunikacji z odbiorcami. Platforma dostarcza pełen pakiet materiałów dotyczących marketingu internetowego, dzięki którym można przygotować i przeprowadzić skuteczne kampanie reklamowe, oraz poradniki jak stworzyć stronę internetową lub znaleźć rzetelnego lokalnego partnera marketingowego. Wszystko dostosowane do wytypowanego wcześniej rynku.

Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w I kwartale 2019 r. 6,66 miliarda dolarów, w porównaniu do 9,4 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 36,17 miliarda dolarów, co oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 31 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,37 do 9,33 miliarda dolarów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące