Google największym koncernem medialnym, najwięcej zyskał Facebook (Top 30)

Koncern Google jest obecnie największym graczem medialnym, a jego wartość na tym rynku przewyższa łączny wynik najważniejszych konkurentów: Disneya i Comcasta. Najszybciej rozwijającym się właścicielem mediów jest Facebook - wynika z rankingu ZenithOptimedia.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google największym koncernem medialnym, najwięcej zyskał Facebook (Top 30)
fot. Shutterstock.com

W raporcie „Top Thirty Global Media Owners” przygotowywanym cyklicznie od 2007 r. brane są pod uwagę firmy, które czerpią przychody z działalności wspierającej rynek reklamowy - transmisji telewizyjnych, publikowania gazet i czasopism, wyszukiwarek internetowych czy serwisów społecznościowych.

W najnowszym rankingu na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się koncern Google. Według kryteriów przyjętych przez ZenithOptimedia jego wartość o 138 proc. przewyższa drugi w zestawieniu koncern Walt Disney Company. To oznacza wzrost w porównaniu z ub.r., w którym przy zachowaniu tej samej kolejności na czele listy wskaźnik wynosił 115 proc. Okazuje się też, że jako właściciel medialny Google jest obecnie większy niż Disney i Comcast (numer 3 na liście) razem wzięte.

W komunikacie autorzy rankingu wskazują, że wysoka pozycja Google jest między innymi rezultatem rosnącej sprzedaży smartfonów i tabletów, co czyni z mobilnej wersji wyszukiwarki atrakcyjny obszar dla reklamodawców.

grafika

ZenithOptimedia zwraca też uwagę na firmy, które wykazały się w ostatnim roku najbardziej dynamicznym wzrostem jako gracze na rynku mediów. Pierwsze miejsce pod w tym względem przypadło Facebookowi ze wzrostem na poziomie 63 proc. w porównaniu z ub.r. Drugie miejsce zajęła chińska wyszukiwarka internetowa Baidu (43 proc.), która zyskała dzięki szybkiemu rozwojowi rynku reklamowego w tym kraju, zaś na trzeciej pozycji znalazł się Grupo Globo z Brazylii, którego wzrost oceniono na 15 proc.

W rankingu „Top Thirty Global Media Owners 2015” znalazło się pięć firm działających wyłącznie w segmencie internetu i nowych technologii: Google, Facebook, Baidu, Yahoo! i Microsoft. Łącznie wygenerowały one kwotę ponad 71 mld dol. na rynku medialnym, co stanowi obecnie 68 proc. globalnych cyfrowych przychodów reklamowych na świecie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+