Google zmienia zasady dot. reklam politycznych, będą reklamy audio na YouTube

Google w sierpniu zmieni wymagania dotyczące reklam wizualnych i dźwiękowych związanych z polityką treści.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Zaktualizowane zasady mają na celu doprecyzowanie wymagań dotyczących ujawniania informacji w reklamach wyborczych przy użyciu formatów reklam i funkcji dostępnych w Google, gdy reklamodawca jest odpowiedzialny za umieszczenie informacji „Opłacone przez” bezpośrednio w reklamie.

Wyświetlanie reklamy politycznej wiąże się z ograniczeniami. Reklamy związane z wyborami będą wymagały ujawnienia, aby formaty wizualne były widoczne przez cały czas. Reklamy muszą być również wyświetlane w „wystarczającym rozmiarze”, aby wszyscy widzowie mogli je zobaczyć.

Google ma różne wymagania dotyczące reklam politycznych i wyborczych w zależności od regionu. Reklamy wyborcze w niektórych regionach mogą być wyświetlane tylko wtedy, gdy reklamodawca jest zweryfikowany przez Google.

Reklamy wyborcze w tych obszarach podlegają wymogom dotyczącym ujawniania informacji i ograniczeniom dotyczącym kierowania. Na kontach Google Ad Grants nie można wyświetlać reklam wyborczych ani ubiegać się o weryfikację reklam wyborczych w tych regionach.

Jeśli reklamy zawierają treści polityczne, które nie są ograniczone lokalnymi wymogami prawnymi dla danego regionu, mogą być wyświetlane, o ile są zgodne ze wszystkimi innymi zasadami Google Ads oraz lokalnymi przepisami i regulacjami.

Według Google niezgodność z polityką Google dotyczącą treści politycznych może spowodować, że informacje o koncie i reklamach politycznych zostaną ujawnione publicznie lub odpowiednim agencjom rządowym i organom regulacyjnym.

Firma zauważa również, że polityczne oświadczenie dotyczące reklam audio musi być podobne pod względem wysokości, tonu i szybkości do reszty reklamy.

Ponadto Google umożliwi wyświetlanie amerykańskich reklam wyborczych jako  reklam audio w YouTube. Reklamodawcy, którzy chcą wyświetlać amerykańskie reklamy wyborcze, muszą zostać zweryfikowani przez Google.

Reklamy audio w YouTube, które zostały uruchomione w listopadzie 2020 r. w wersji beta, umożliwiają marketerom dotarcie do odbiorców słuchających muzyki, podcastów lub innych treści audio w YouTube.

Po uruchomieniu był to pierwszy format reklamowy na YouTube, który miał na celu łączenie marek z fanami muzyki w zaangażowanym i nastrojowym słuchaniu na stronie, podczas gdy dynamiczne składy muzyczne to dedykowane grupy kanałów muzycznych skupionych na popularnych gatunkach, od country po hip-hop.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji