Google wkracza do Polski

Na początku stycznia ruszył polski oddział firmy Google Inc. będącej właścicielem popularniej wyszukiwarki. Jakie plany?

Robert Patoleta
Robert Patoleta
Udostępnij artykuł:

- Tak dużego kraju jak Polska, z tak dużą liczbą ludności i aktywnych użytkowników internetu nie można było pominąć – przyznaje Artur Waliszewski, dyrektor polskiego biura Google. – Znaczenie ma również potencjał rynku reklamowego – dodaje.

Firma Google Inc. jest właścicielem najpopularniejszej i jednej z najszybszych wyszukiwarek internetowych. Jej celem jest skatalogowanie wszystkich możliwych informacji i udostępnienie ich za pomocą internetu.

Spośród kilkudziesięciu produktów oferowanych przez Google’a, w języku polskim dostępne są obecnie: główna wyszukiwarka, wyszukiwarka grafiki, narzędzie do przeglądania grup dyskusyjnych, Gmail, Toolbar i katalog. Możemy oczekiwać, że w najbliższej przyszłości dla potrzeb polskich internautów zostaną dostosowane następne produkty, w tym program Google Earth.

Google jest również jedną z najbardziej znanych i dochodowych spółek internetowych na świecie. Powiększa swe przychody w tempie 100 proc. rocznie zarabiając głównie na reklamie. Po trzech kwartałach 2005 roku spółka zanotowała przychody przekraczające 4,2 mld dolarów i ponad miliard dolarów zysku netto.

Firma wprowadziła dwie robiące furorę na świecie możliwości reklamowania się. AdWords to proste reklamy tekstowe dopasowane do słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników i wyświetlane obok wyników wyszukiwania. AdSense to reklamy na stronach partnerów. Obie propozycje dostępne są dla polskich reklamodawców już od dłuższego czasu.

Artur Waliszewski prognozuje: - Mam nadzieję, że za rok mały lub średni przedsiębiorca będzie mógł powiedzieć: „Wiesz, robię dobre rzeczy, świadczę dobre usługi i promuję się w wyszukiwarce. To po prostu działa.”

Dlaczego Google postanowiła wejść do Polski? Czy dokona rewolucji na naszym rynku reklamy internetowej? Jacy pracownicy poszukiwani są do warszawskiego biura firmy?

Zapraszamy na rozmowę

z Arturem Waliszewskim i Adamem Kwaśniewskim z Google.

Robert Patoleta
Autor artykułu:
Robert Patoleta
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP