Google usprawnia Workspace. Lepsze transmisje na żywo, ściślejsza współpraca i drugi ekran w Google Meet

Google zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań na platformie Workspace przeznaczonej do zdalnej pracy biurowej i komunikacji zespołowej. Wśród nadchodzących nowości są rozwiązania dla pracowników „pierwszej linii”, transmisje na żywo z dodatkowymi opcjami, a także możliwość korzystania z drugiego ekranu podczas spotkań w Google Meet.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google usprawnia Workspace. Lepsze transmisje na żywo, ściślejsza współpraca i drugi ekran w Google Meet

Platforma Google Workspace została wprowadzona na rynek jesienią 2020 r. To nowa marka, pakiety usług i zintegrowane środowisko produktów, które ma inteligentnie łączyć komunikatory, narzędzia do wideokonferencji, aplikacje do współpracy nad dokumentami oraz listy zadań, wykorzystujące zabezpieczenia od Google i opierające się na infrastrukturze chmury obliczeniowej.

Frontline

Teraz Google zapowiedział stopniowe wprowadzanie do Workspace nowych rozwiązań, które mają usprawnić zdalny i hybrydowy model pracy różnych zespołów ludzkich.

Jedną z nowości jest platforma Frontline. Jak wyjaśnia Google od pielęgniarek, przez sprzedawców w sklepach spożywczych, po pracowników magazynów, pracownicy na pierwszej linii frontu odgrywali kluczową i często bohaterską rolę podczas pandemii.

Pomimo wielkiego znaczenia ich pracy, osoby te rzadko mają dostęp do tych samych narzędzi do współpracy i komunikacji, dzięki którym mogą otrzymywać informacje na bieżąco i pozostawać w stałym kontakcie. W rezultacie pracownicy ci często korzystają w tym celu z własnych urządzeń i aplikacji.

Platforma Workspace Frontline ma otworzyć nowe, bezpieczne i pewne kanały komunikacji i współpracy między pracownikami pierwszej linii frontu a zespołami korporacyjnymi.

Workspace Frontline to specjalnie dostosowane rozwiązanie, które obejmuje aplikacje do komunikacji i współpracy, takie jak Gmail, Czat, Dokumenty, Dysk i inne, a także wsparcie biznesowe i funkcje bezpieczeństwa, takie jak zaawansowane zarządzanie punktami końcowymi, które pomagają zachować bezpieczeństwo danych firmy.

Elastyczny czas pracy

Google poinformował, że korzystanie z Workspace przy pomocy Asystenta Google jest już możliwe. Użytkownik może zapytać system, co znajduje się w jego służbowym kalendarzu, szybko dołączyć do spotkań lub wysłać wiadomość.

Asystent Google jest obecnie dostępny dla Google Workspace na wspieranych urządzeniach mobilnych i jest w wersji beta dla inteligentnych głośników i inteligentnych ekranów, takich jak Nest Hub Max.

Poza tym w nadchodzących tygodniach w Google Workspace powstanie zintegrowany zestaw funkcji, które pomogą ludziom łatwo udostępniać swoje godziny pracy i lokalizację, a jednocześnie znaleźć więcej czasu, by skupić się na tym, co najważniejsze.

grafika

Funkcje takie jak podział czasu pracy na segmenty w ciągu dnia, cykliczne informacje w kalendarzu o nieobecności oraz wskaźniki lokalizacji mają pozwolić pracownikom udostępniać między sobą informacje o swojej dostępności. W międzyczasie nowa funkcja - Focus Time - pozwoli zminimalizować rozproszenie uwagi, ograniczając wyskakiwanie powiadomień w określonym zakresie czasu.

Wskaźniki dostępności i lokalizacji będą wyświetlane we wszystkich elementach Google Workspace, w miarę jak zespoły korzystają np. z Kalendarza, Meet, Czatu i Gmaila. Google udostępni też funkcję Time Insights (widoczną tylko dla pracownika, nie dla menedżera), dzięki której pracownicy będą mogli sprawdzić, jak gospodarują swoim czasem w kontekście własnych priorytetów.

grafika

Google Meet z drugim ekranem

Google zapowiedział funkcję drugiego ekranu w Google Meet dla osób korzystających z różnych urządzeń do prowadzenia spotkań, takich jak sprzęt Google Meet do sal konferencyjnych i Nest Hub Max dla domu.

Z możliwościami, jakie daje drugi ekran, pracownicy będą mogli łatwiej prezentować i w pełni uczestniczyć w spotkaniu na Google Meet, włączając w to czat, ankiety i pytania, na dowolnym urządzeniu, bez względu na to, gdzie są.

Google przewidział także mobilny widok kafelkowy, aby można było widzieć więcej uczestników naraz, podczas gdy obsługa podzielonego ekranu i obrazu w obrazie w aplikacji mobilnej Meet pomaga czatować lub przeglądać Gmaila bez utraty wizji podczas spotkania. Mobilne wsparcie dla zmiany tła, Q&A oraz ankiety również pomagają pozostać produktywnym i w kontakcie, nawet podczas przemieszczania się.

Ulepszone transmisje

Według Google transmisje na żywo również staną się bardziej inkluzywne dzięki dodaniu funkcji Q&A, ankiet i napisów na żywo (w języku angielskim, hiszpańskim, niemieckim, portugalskim i francuskim). Możliwa będzie też transmisja na żywo w wielu domenach Google Workspace w tej samej organizacji.

W minionym kwartale koncern Alphabet (właściciel Google) osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"