Google wprowadza w błąd?

Australijska Komisja Ochrony Konkurencji i Konsumentów (AustralianCompetition and Consumer Commission - ACCC) oskarżyła Google owprowadzanie w błąd internautów i nie wyróżnianie linkówsponsorowanych w rezultatach wyszukiwania.

km
km
Udostępnij artykuł:

ACCC twierdzi, że Google nie rozróżnia płatnych reklam odzwykłych wyników wyszukiwania generowanych przez swoją wyszukiwarkę- donosi serwis ars technica. Według komisji użytkownicy sąwprowadzani w błąd myśląc, że na listę rezultatów wyszukiwania wGoogle nie mają wpływu opłaty od reklamodawców.

Jako przykład bezprawnej działalności lidera na rynkuwyszukiwarek ACCC przytacza sytuację, jaka miała miejsce przeddwoma laty. Wówczas w wynikach wyszukiwania na stronie Google dwapunkty sprzedaży samochodów umieszczono jako linki sponsorowane.Jednak po kliknięciu w te linki, użytkownicy byli kierowani dostrony konkurencji tychże punktów.

Google zdecydowanie odrzuca zarzuty komisji i zamierza twardobronić swoich racji. Sprawa zostanie rozpatrzona w australijskimsądzie 4 października.

źródło: ars technica

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"