Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że strony Google zanotowały w sierpniu br. 18,79 mln użytkowników, o 502 tys. więcej niż w lipcu. Facebook zyskał w skali miesiąca 707 tys. real users, a YouTube - 852 tys.
Za to spadki zasięgu zanotowały serwisy największych polskich wydawców. Grupa Allegro - GG straciła z miesiąca na miesiąc 52 tys. real users, Grupa Onet.pl - 37 tys., Wirtualna Polska i Orange - 120 tys., Grupa Gazeta.pl - 13 tys., a Grupa o2 - 140 tys.
Z kolei Grupa NK.pl (której prawie cały ruch zapewnia serwis NK.pl) zanotowała aż o 680 tys. użytkowników mniej niż w lipcu, Wikipedia - o 455 tys. mniej, a Ask.com - o 426 tys. mniej.
Wśród serwisów objętych audytem site-centric czołówkę w niezmiennej kolejności tworzą Allegro z GG i pięciu wydawców głównych portali horyzontalnych. W dalszej części zestawienia dominują wydawcy związani też z rynkiem prasowym (Polskapresse, Murator, Ringier Axel Springer, Inofor, Media Regionalne, Edipresse) oraz nadawcy telewizyjni (Cyfrowy Polsat i TVN).

Adres Google.pl odwiedziło 523 tys. polskich użytkowników więcej niż w lipcu, a google.com - 279 tys. więcej. Facebook zyskał 707 tys. real users, a YouTube - 852 tys.
Za to Onet.pl stracił w skali miesiąca 36 tys. użytkowników, WP.pl - 99 tys., Gazeta.pl - 83 tys., Interia.pl - 221 tys., a NK.pl - aż 665 tys. Natomiast Allegro.pl zyskało 55 tys. real users, Tablica.pl - 300 tys., a Ceneo.pl - 109 tys.
Strony Allegro i GG zanotowały 111,9 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 3,1 proc.). Za to serwisy Onetu straciły w skali miesiąca 16,3 mln odsłon (to 0,7 proc. w dół), strony WP i Orange - 21,6 mln (1 proc. w dół), witryny Interii - 8,4 mln (0,9 proc. w dół), a serwisy Grupy o2 - 19,4 mln (2,9 proc. w dół).
Ze stron Onetu użytkownicy korzystali w sumie krócej o 2,5 proc. niż w lipcu, z serwisów WP i Orange - o 5,5 proc., a z witryn Interii - o 5,6 proc. Za to Allegro i GG zanotowały pod tym względem wzrost o 1,7 proc.

Windows Media Player zanotował o 529 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż miesiąc wcześniej (to 5,1 proc. w górę), a Skype - 1,08 mln więcej (12,4 proc. w górę). Spore wzrosty zanotowały również Ipla (o 242 tys., czyli 11,2 proc.), Google Earth (o 335 tys., czyli 20,4 proc.) oraz VLC media player (o 212 tys., czyli 15,8 proc.).
*liczba użytkowników (Real Users) – liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.**zasięg – stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.***audyt site-centric – w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn – zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N=9 429. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











