Google, YouTube i Facebook zyskują użytkowników, w dół NK.pl (Megapanel z sierpnia)

W sierpniu br. serwisy Google, YouTube i Facebook odwiedziło ponad 500 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Za to NK.pl straciła aż 665 tys. użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że strony Google zanotowały w sierpniu br. 18,79 mln użytkowników, o 502 tys. więcej niż w lipcu. Facebook zyskał w skali miesiąca 707 tys. real users, a YouTube - 852 tys.

Za to spadki zasięgu zanotowały serwisy największych polskich wydawców. Grupa Allegro - GG straciła z miesiąca na miesiąc 52 tys. real users, Grupa Onet.pl - 37 tys., Wirtualna Polska i Orange - 120 tys., Grupa Gazeta.pl - 13 tys., a Grupa o2 - 140 tys.

Z kolei Grupa NK.pl (której prawie cały ruch zapewnia serwis NK.pl) zanotowała aż o 680 tys. użytkowników mniej niż w lipcu, Wikipedia - o 455 tys. mniej, a Ask.com - o 426 tys. mniej.

Wśród serwisów objętych audytem site-centric czołówkę w niezmiennej kolejności tworzą Allegro z GG i pięciu wydawców głównych portali horyzontalnych. W dalszej części zestawienia dominują wydawcy związani też z rynkiem prasowym (Polskapresse, Murator, Ringier Axel Springer, Inofor, Media Regionalne, Edipresse) oraz nadawcy telewizyjni (Cyfrowy Polsat i TVN).

Adres Google.pl odwiedziło 523 tys. polskich użytkowników więcej niż w lipcu, a google.com - 279 tys. więcej. Facebook zyskał 707 tys. real users, a YouTube - 852 tys.

Za to Onet.pl stracił w skali miesiąca 36 tys. użytkowników, WP.pl - 99 tys., Gazeta.pl - 83 tys., Interia.pl - 221 tys., a NK.pl - aż 665 tys. Natomiast Allegro.pl zyskało 55 tys. real users, Tablica.pl - 300 tys., a Ceneo.pl - 109 tys.

 

Strony Allegro i GG zanotowały 111,9 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej (to wzrost o 3,1 proc.). Za to serwisy Onetu straciły w skali miesiąca 16,3 mln odsłon (to 0,7 proc. w dół), strony WP i Orange - 21,6 mln (1 proc. w dół), witryny Interii - 8,4 mln (0,9 proc. w dół), a serwisy Grupy o2 - 19,4 mln (2,9 proc. w dół).

Ze stron Onetu użytkownicy korzystali w sumie krócej o 2,5 proc. niż w lipcu, z serwisów WP i Orange - o 5,5 proc., a z witryn Interii - o 5,6 proc. Za to Allegro i GG zanotowały pod tym względem wzrost o 1,7 proc.

Windows Media Player zanotował o 529 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż miesiąc wcześniej (to 5,1 proc. w górę), a Skype - 1,08 mln więcej (12,4 proc. w górę). Spore wzrosty zanotowały również Ipla (o 242 tys., czyli 11,2 proc.), Google Earth (o 335 tys., czyli 20,4 proc.) oraz VLC media player (o 212 tys., czyli 15,8 proc.).

*liczba użytkowników (Real Users) – liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.**zasięg – stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.***audyt site-centric – w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn – zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N=9 429. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online