W 2016 r. Google zablokował 1,7 mld reklam, głównie zakazanych produktów i zawierające malware

Według opublikowanego w środę raportu Bad Ads Report koncern Google w 2016 roku wyłączył na wszystkich swoich platformach 1,7 mld reklam nie spełniających zakładanych standardów. Wśród zablokowanego przekazu jest m.in. 68 mln reklam mogących szkodzić zdrowiu i 112 mln reklam typu „trick to click”.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W 2016 r. Google zablokował 1,7 mld reklam, głównie zakazanych produktów i zawierające malware

W komunikacie Google podkreśla, że szkodliwe reklamy promują zazwyczaj nielegalne produkty i nierealne oferty. Mogą nakłonić użytkownika do udostępnienia swoich danych osobowych lub zainfekować urządzenie szkodliwym oprogramowaniem. W efekcie takie reklamy stanowią zagrożenie nie tylko dla użytkowników i partnerów Google, ale także dla samej sieci reklamowej.

- Wprowadziliśmy zestaw ścisłych zasad określających, jakie reklamy mogą pojawiać się w Google, a jakie są zakazane – zaznacza w komunikacie Scott Spencer, director of Product Management, Sustainable Ads w Google. - Chcemy w ten sposób chronić użytkowników przed mylącymi, nieodpowiednimi i szkodliwymi reklamami. Dedykowany zespół inżynierów, ekspertów ds. zasad, menedżerów produktu i wielu innych specjalistów prowadzi codzienną walkę przeciwko oszustom. Od lat te działania sprawiają, że sieć staje się lepszym miejscem dla was i coraz gorszym dla tych, którzy chcą nadużywać funkcjonowania systemów reklamowych dla własnych zysków.

Raport ujawnia, że w ub.r. Google wyłączył 1,7 mld reklam, które naruszyły wytyczne. To ponad dwa razy więcej niż w roku 2015.

grafika

Google wykonał w ub.r. dwa kluczowe kroki prowadzące do wyłączenia jeszcze większej liczby szkodliwych reklam. Po pierwsze rozszerzył procedury, aby lepiej chronić użytkowników przed mylącymi i inwazyjnymi ofertami. - Przykładowo, w lipcu wprowadziliśmy zakaz promowania szybkich pożyczek, które z powodu wysokiego oprocentowania są często niemożliwe do spłacenia. W ciągu 6 miesięcy od ustanowienia tego ograniczenia wyłączyliśmy ponad 5 mln takich reklam – ujawnia Scott Spencer.

Google twierdzi że usprawnił technologię, dzięki czemu może namierzać i wyłączać reklamy jeszcze szybciej. Przykładem mają być reklamy typu „trick to click”, które często symulują ostrzeżenia systemowe i nakazują użytkownikom kliknięcie, a następnie instalują szkodliwe oprogramowanie. W ub.r. zidentyfikowano i wyłączono 112 mln takich reklam, czyli 6 razy więcej niż rok wcześniej.

Reklamy nielegalnych produktów

- Jednym z najpopularniejszych typów szkodliwych reklam, na które trafiają użytkownicy, są reklamy promujące nielegalne działania lub produkty – podkreśla Spencer. - Mimo że już dawno wprowadziliśmy zasady zakazujące reklamowania produktów farmaceutycznych, nasze systemy w zeszłym roku wykryły wzrost liczby takich reklam online. W ub.r. zablokowaliśmy 68 mln reklam mogących przyczynić się do zagrożenia zdrowia. Dla porównania w 2015 r. ta liczba wyniosła 12,5 mln.

Według raportu zanotowano też więcej prób promowania ofert związanych z hazardem przez osoby nieposiadające upoważnień wydanych przez właściwe organy w danych krajach. W ub.r. Google wyłączył ponad 17 mln takich reklam.

Mylące reklamy

- Nie chcemy, aby użytkownicy czuli się wprowadzani w błąd przez reklamy, które wyświetlamy – przyznaje Spencer. - Zależy nam, aby reklamodawcy przedstawiali użytkownikom prawdziwe informacje i przyczyniali się do podejmowania przez nich świadomych decyzji. Celem niektórych reklam jest nakłonienie użytkownika do kliknięcia i uzyskanie odsłony dzięki umyślnemu wprowadzeniu go w błąd poprzez fałszywą sugestię, np. „Czy znajdujesz się w grupie ryzyka zagrożonej dotkliwą chorobą skóry?”, albo ofertę cudownej kuracji, np. pigułek, dzięki którym można schudnąć 20 kg w 3 dni bez kiwnięcia palcem. W ub.r. zablokowaliśmy blisko 80 mln reklam, które w ten sposób oszukiwały, wprowadzały w błąd i szokowały użytkowników.

Reklamy, które próbują oszukać system

Zgodnie z raportem Google w ub.r. zanotowano znaczny wzrost liczby reklam typu “tabloid cloakers”. W tym przypadku oszuści próbują obejść zabezpieczenia preparując newsy dotyczące aktualnych tematów, jak wybory prezydenckie, popularne wydarzenia czy plotki związane z gwiazdami. Ich reklamy wyglądają jak nagłówki artykułów z portali informacyjnych. Jednak kiedy użytkownik kliknie w interesujący go tytuł, trafia na przykład na stronę z produktami, które mają pomagać w odchudzaniu, a nie do prawdziwego artykułu.

Aby walczyć z reklamami podszywającymi się pod tabloidy Google blokuje konta samych oszustów i uniemożliwia im ponowne zamieszczenie reklamy. W ub.r. zawieszono z tego powodu ponad 1,3 tys. kont. Raport zaznacza, że reklamy tego typu stają się coraz popularniejsze, ponieważ użytkownicy w nie klikają. Niewielka liczba oszustów jest w stanie wypromować bardzo wiele takich reklam – w grudniu ub.r. zablokowaliśmy konta 22 oszustów, którzy opublikowali reklamy wyświetlone przez internautów ponad 20 mln razy w ciągu jednego tygodnia.

Oprócz tego w ub.r. Google podjął działania wobec 47 tys. stron promujących fałszywe treści i produkty wspomagające utratę wagi, a także wobec ponad 15 tys. stron promujących niechciane oprogramowanie. Zablokował też 900 tys. reklam promujących szkodliwe oprogramowanie. Zawieszono ok. 6 tys. stron i 6 tys. kont próbujących reklamować podrobione produkty, np. podróbki zegarków od znanych projektantów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące