Zmiana dnia rozpoczęcia sprzedaży pisma wynika z chęci dłuższej obecności tytułu w sprzedaży przed niedzielą. - Nasz tygodnik zawiera publicystykę kulturalno-społeczną, ale podstawową wartością dla wielu czytelników jest publikowany w nim kalendarz liturgiczny oraz rozważania na konkretną niedzielę. W związku z tym czytelnicy kupują "Gościa" znacznie chętniej przed niedzielą, na którą datowane jest konkretne wydanie – tłumaczy nam Magdalena Koc, specjalista ds. promocji tytułu.
„Gościa” od czwartku można kupić zarówno w kioskach jak i w parafiach. Jednak – jak wyjaśnia nam Koc - ze względu na to, że to msza niedzielna jest kulminacją życia w parafiach, na ogół dopiero tego dnia proboszczowie decydują się wystawić aktualny numer tygodnika do sprzedaży.
Przyspieszenie dnia ukazywania się pisma było możliwe, dzięki niewielkim zmianom w harmonogramie zsyłania materiałów oraz zreorganizowaniu procesu produkcji.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” w 2009 roku wyniosła 136 346 egz.











