"Polityka" odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w kwietniu 2006 i umocniła się na pozycji lidera - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Średnia sprzedaż "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) wyniosła 177 613 egz. (spadek o ponad 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku). Drugie miejsce zajął tygodnik "Wprost" (AWR "Wprost"), który zanotował ponad 30 proc. spadek sprzedaży.
Na trzecim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" - 141 806 sprzedanych egzemplarzy, który na czwartą pozycję zepchnął "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą 135 141 egz. (spadek o prawie 50 proc.).
Jak przypomina "Gazeta Wyborcza" dane kwietniowe trudno ze sobą porównywać - w zeszłym roku Polacy kupowali dużo więcej gazet i czasopism ze względu na śmierć i pogrzeb Jana Pawła II. Wydawcy tygodników tłumaczą spadki ogólną tendencją na rynku prasowym - czytelników, we wszystkich segmentach, podbiera internet. W kwietniu tygodnikom było też o tyle trudniej, że zaostrzyła się konkurencja między dziennikami, które mocniej zaczęły się promować w związku z wejściem na rynek nowego gracza "Dziennika" (wydawanego - podobnie jak "Newsweek" - przez Axel Springer Polska). Co więcej, "Gazeta Wyborcza" kilka dni przed debiutem nowego tytułu obniżyła cenę do 1,5 zł. Zaś każdy z głównych tygodników kosztuje po 4,5 zł.

kwiecieńZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemPolityka267112177673299167205922Wprost266373147896318814223838Gość Niedzielny192668141806193026166262Newsweek226828135141338031265085Przekrój14629575635196172123262Przegląd 80250324579525039986Ozon773152777947565569341Tygodnik Powszechny471902232111450080730
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem jest "Angora" (kolejny wzrost sprzedaży), wyprzedzając "Forum".
kwiecieńZKDP20062005Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemAngora430388272247409542258262Forum40510210654746826947











