"GQ Poland" już na rynku. 420 stron i cztery okładki

W czwartek do sprzedaży trafił pierwszy numer magazynu dla mężczyzn "GQ Poland" z czterema okładkami. To pismo o modzie, kulturze, sztuce, stylu życia, wydawane przez New Media Wave Publishing na licencji Condé Nast. Równocześnie z premierą wydania papierowego wystartował serwis GQ.pl i social media pisma.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
"GQ Poland" już na rynku. 420 stron i cztery okładki
Cztery okładki pierwszego wydania "GQ"

Bohaterami okładek pierwszego numeru "GQ Poland" są Wojciech Szczęsny, Radosław Sikorski, Wojtek Mazolewski oraz Zofia Jastrzębska. Każda z tych osób symbolicznie reprezentuje inny wymiar współczesnej osobowości – od sportu i muzyki, przez politykę i kulturę, po sztukę życia z pasją.

Wśród bohaterów premierowego wydania znaleźli się m.in. Michał Sołowow, Michał i Jan Kwiecińscy, Tomasz Kot, Boris Kudlička, Ibrahim Mahama – artysta z Ghany, Andrzej Bargiel oraz Ola Mirosław i Pia Skrzyszowska.

Co w pierwszym numerze "GQ Poland"

Ponadto w pierwszym numerze pisma znalazło się 100 stron poświęconych modzie męskiej – od najnowszych trendów, przez sesje zdjęciowe zrealizowane m.in. w Paryżu i polskich Tatrach, po ranking dziesięciu najciekawszych młodych polskich projektantów. O modzie i stylu piszą felietoniści Michał Zaczyński oraz Michał Kędziora (Mr. Vintage).

Nie zabrakło też tematów związanych z urodą, zdrowiem i stylem życia. W dziale lifestyle znajdziemy m.in. esej o męskiej przyjaźni, a także fotoreportaż ze Śląska autorstwa Michała Łuczaka.

– "GQ Poland" to nie tylko magazyn o mężczyznach. To opowieść o ludziach z pasją, o autentyczności, o wartościach, które nie tracą znaczenia w świecie szybkich zmian. Chcemy, by każdy numer był inspiracją – do ciekawości, rozmowy, do dbania o siebie i świat, który nas otacza. Polska edycja GQ to hołd dla stylu, inteligencji i odwagi – mówi Olivier Janiak, redaktor naczelny "GQ Poland".

– Cieszę się, że Polska dołączyła do grona 20 największych gospodarek świata, a GQ — tak wybitny magazyn należący do globalnej elity — właśnie tutaj znalazł swoją kolejną odsłonę. Wierzę, że "GQ Poland" stanie się trendsetterem i ważnym głosem w regionie — mówi Omenaa Mensah, założycielka OmiImage i licencjobiorczyni "GQ Poland".

Pierwszy numer liczy 420 stron, a jego nakład wynosi 55 tys. egz. Magazyn można kupić w takich sklepach jak Empik, Kolporter, Relay, Inmedio. "GQ Poland" dostępny jest również w prenumeracie z darmową dostawą InPost na stronie sklep.gq.pl.

Cena pojedynczego wydania wynosi 26,90 zł, prenumerata półroczna 69,90 zł, a roczna 159 zł oraz w aplikacji InPost w ramach programu lojalnościowego za 1 zł. W roku ukazywać się będzie w sumie 10 wydań pisma.

Premierze towarzyszy szeroka kampania promocyjna obejmująca telewizję (TVN24), outdoor (digital citylight, smart citylight, digital business network, billboard digital), internet oraz kina (Kinoteka, Gutek Film), a także wystawę w Łazienkach Królewskich i promocję w taksówkach iTaxi.

Zainteresowanie ze strony partnerów biznesowych przerosło nasze oczekiwania – mówi Michał Helman, prezes New Media Wave.

Wiele renomowanych marek zdecydowało się na współpracę przy debiutanckim numerze – zarówno w formie reklam, jak i projektów partnerskich. Jest to dla nas jasny sygnał, że "GQ Poland" idealnie wpisuje się w lukę na rynku i odpowiada na potrzeby nowoczesnego, świadomego konsumenta. Jesteśmy przekonani, że siła marki GQ oraz jakość, jaką dostarczymy czytelnikom, pozwolą nam zbudować trwałą pozycję w segmencie mediów premium – dodaje Helman.

Zespół pisma liczy około 30 osób. Dyrektor kreatywną jest Olga Łacna, sekretarzem redakcji - Anna Budyńska, dyrektorką działu digital — Ismena Dąbrowska. Działem mody kieruje Karla Gruszecka. Wśród redaktorów są Michał Kukawski, Grzegorz Kapla i Julia Pańków. Redaktorką art & design jest Agnieszka Gruszczyńska-Hyc.

Tytuł współpracuje m.in. z Magdą Mołek (jest autorką wywiadu z Radosławem Sikorskim) czy Michałem Zaczyńskim.

"GQ Poland" także w internecie

Równocześnie z premierą wydania papierowego wystartował serwis GQ.pl, który jest naturalnym uzupełnieniem treści z magazynu.

- Zależało mi żeby stworzyć w polskim Internecie miejsce z najlepszym możliwym dziennikarstwem lifestyle’owym. Od samego początku kierujemy się więc zasadą loyalty over reach. Dlatego sam serwis jest minimalistyczny, bardzo statyczny i z ograniczoną ilością formatów reklamowych. Zaprojektowany został tak, by sprzyjać czytaniu. Chcemy, by bez zbędnych rozpraszaczy czytelnik mógł zagłębić się w lekturę i odpocząć w czasach przestymulowania - mówi Ismena Dąbrowska, digital director "GQ Poland".

Wśród autorów piszących dla GQ.pl są m.in. Radosław Rak, Jan Mencwel, Olga Drenda czy dr Przemysław Witkowski.

"GQ Poland" można także śledzić na czterech kanałach: Instagramie, Facebooku, TikToku oraz YouTube.

- Każdy z nich traktujemy jako osobne medium i każdemu poświęciliśmy równie dużo uwagi przygotowując treści o jakości jakiej do tej pory nie było u nas na rynku i które stopniowo będziemy odkrywać przed społecznością GQ Poland -  dodaje Dąbrowska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?