W trwającym od lipca br. przetargu na stałą obsługę IKEA Retail Polska agencja Grey Group Polska wygrała z Change Integrated, DDB Warszawa oraz VML Poland wraz z PZL.
Dwuetapowe postępowanie obejmowało przygotowanie wstępnych koncepcji, a następnie przełożenie ich na media wybrane przez marketera. O wyborze agencji decydowały nie tylko siła kreacji i strategiczne podejście do komunikacji, ale również propozycja składu zespołu do obsługi oraz wysokość opłaty miesięcznej.
- Proces był złożony i miał na celu nie tylko wybór najlepszej propozycji, biorąc pod uwagę planowane w najbliższym czasie akcje marketingowe, ale także jak najlepsze poznanie potencjalnych partnerów - opisuje Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.
IKEA Retail Polska podkreśla, że startujące w przetargu agencje, które nie zdobyły tego zlecenia, otrzymały zwrot części kosztów związanych z całą procedurą.

W ostatnim okresie IKEA była obsługiwana przez agencję Lemon Sky JWT (a wcześniej JWT Warszawa), która przygotowywała reklamy z cyklu „Daj spokój - dom to frajda” (obejrzyj jedną z nich). Przy czym w internetową kampanię systemu mebli kuchennych Metod przygotowała agencja K2 (więcej o tym), a trwającą obecnie akcję reklamującą nowy katalog IKEA - agencja Grey Group Polska (zobacz szczegóły).











