GroupM: brytyjski rynek reklamy jako jeden z pierwszych wyjdzie z recesji

GroupM prognozuje, że Wielka Brytania będzie jednym z pierwszych rynków, który w 2010 roku wyjdzie z recesji.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dzięki lepszym od spodziewanych wynikom w ostatnich miesiącach, należąca do holdingu WPP Group agencja medialna szacuje, że w przyszłym roku wydatki na reklamę na Wyspach zwiększą się w porównaniu z rokiem bieżącym o 0,1 proc. Tymczasem dla większości pozostałych największych rynków naszego kontynentu GroupM przewiduje jednocyfrowy spadek nakładów na reklamę. Jednocześnie według agencji brytyjski rynek reklamy przed 2012 rokiem nie odnotuje wzrostu na poziomie powyżej 5 proc. Z kolei w roku 2009 ma on zanotować spadek o 11,6 proc. Biorąc pod uwagę poszczególne media, GroupM prognozuje, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w telewizji zmniejszą się o 11,6 proc. (do 2,92 mld funtów), a w przyszłym roku spadną o 0,2 proc. W przypadku reklamy w prasie przewidywane są spadki odpowiednio o 20,4 proc. (do 3,9 mld funtów) i 6,2 proc. (do 3,6 mld funtów). Z kolei sektor reklamy internetowej i mobilnej ma zanotować wzrost o 2,1 proc. (do 3,4 mld funtów) i 7,3 proc. (do 3,7 mld funtów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela