Według szacunków GroupM, wartość inwestycji na rynku reklamowym na świecie wyniesie ok. 24 mld dolarów, najwięcej od czasów recesji z 2010 roku. W przyszłym roku inwestycje na reklamę wzrosną o 3,9 proc. Miażdżąca większość inwestycji - 95 proc. w tym i 99 proc. w kolejnym roku - będzie wydana na digital.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wavemaker-przed-starcomem-groupm-przed-publicis-media-havas-media-z-najwyzsza-dynamika-raport-recma-z-polski ##
Obszar digitalu jest kluczowy w inwestycjach na rynku reklamowym. Wartość rynku reklamy internetowej według GroupM wyniesie odpowiednio 198 mld dol. w 2017r., 221 mld dol. w 2018 r. oraz 243 mld dol. w 2019 r. Wydatki na inwestycje w tym sektorze wzrosną o 12 proc. w tym roku, a w przyszłym 10 proc. Szacuje się, że udział digitalu w rynku reklamy wyniesie w tym roku 39 proc. (o 3 p.proc w porównaniu z poprzednią prognozą). GroupM spodziewa się, że rok później wynik sięgnie 42 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-zarabia-sie-w-agencji-reklamowej-i-domu-mediowym-w-2018-roku-pensje-wzrosly-o-6-proc-raport ##
Stany Zjednoczone reklamową potęgą
Sześć największych rynków reklamy odpowiedzialnych za światowe wzrosty to USA, Chiny, Wielka Brytania, Japonia, Indie i Filipiny. Na rynku amerykańskim sektor reklamy będzie w tym odpowiadał za 0,68 proc. wartości PKB. Eksperci GroupM zauważają, że to wciąż wynik niższy niż w latach 2004-2006, kiedy branża reklamowa generowała 0,85 proc. wartości PKB. Holding ten prognozuje, że w USA rynek reklamowy urośnie o 3,7 proc. w roku 2018, a rok później o 2,9 proc.











