GroupM wycofuje się z globalnego przetargu mediowego Facebooka

Spółka mediowa GroupM (należy do WPP) wycofała się z trwającego od wiosny przetargu na globalną obsługę mediową Facebooka. Należąca do niej agencja Mindshare pracuje dla platformy w tym zakresie od 2014 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Facebook wystartował z globalnym przetargiem mediowym w marcu tego roku. Mindshare należący do GroupM do tej pory był wiodącą agencją mediową platformy, którą w mniejszym stopniu w tym zakresie obsługuje też dentsu.

Rzecznik GroupM w wydanym oficjalnym komentarzu przekazał: - GroupM postanowiło wycofać się z globalnego przeglądu mediów Facebooka. Chociaż nie będziemy brać udziału w przetargu, patrzymy w przyszłość, korzystając z udanej współpracy, którą stworzyliśmy od 2014 roku. Jesteśmy dumni z pracy, jaką nasze zespoły i ludzie wykonali dla Facebooka i życzymy im wszystkiego najlepszego w ich pracy.

Zapowiedział też, że GroupM nadal będzie współpracować z Facebookiem jako partner medialny w zakresie marketingu marek swoich klientów.

GroupM nie podało ostatecznego powodu wycofania się z przetargu. Nieoficjalnie mówi się, że ta decyzja jest następstwem niedawnych odejść kadry kierowniczej z Facebooka, w tym długoletniej szefowej działu reklamy Carolyn Everson, która była najważniejszą współpracowniczką firmy z markami i agencjami.

Ostatnio Facebook znalazł się pod ostrzałem Białego Domu za umożliwienie rozpowszechniania dezinformacji na temat szczepionek COVID-19 na swojej platformie.

Powołując się na nieznane źródła, The Wall Street Journal sugerował, że wycofanie się GroupM miało też związek z uciążliwymi warunkami umowy w przetargu, co przeniosłoby większe ryzyko i odpowiedzialność na agencję medialną.

Duże platformy mediów cyfrowych, takie jak Facebook i Google, historycznie traktują agencje reklamowe jako zleceniodawców, a nie agentów, jeśli chodzi o zakupy medioweich klientów, co daje im wyłączną odpowiedzialność za te zobowiązania reklamowe.

Oficjalnym standardem branży reklamowej, opartym na wytycznych Association of National Advertisers (ANA) i American Association of Advertising Agencies (4As), jest „odpowiedzialność sekwencyjna”, która sprawia, że ​​agencje są odpowiedzialne za płatności na rzecz mediów dopiero po zapłaceniu za te media.

Po wycofaniu się GroupM z przetargu Facebooka w grze pozostają: dentsu, Havas i Publicis.

Budżet mediowy Facebooka wart jest 750 milionów dolarów. Przetarg koordynuje firma ID Comms. Obejmuje on planowanie i zakup mediów całego biznesu Facebooka, czyli Instagrama, Facebooka, WhatsApp i Messengera.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów