Facebook ruszył z globalnym przetargiem mediowym. Do wzięcia 750 mln dolarów

Facebook rozpoczął globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. Budżetu platformy bronią Mindshare (GroupM) i dentsu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Budżet mediowy Facebooka wart jest 750 milionów dolarów. Przetarg koordynuje firma ID Comms. Obejmuje on planowanie i zakup mediów całego biznesu Facebooka, czyli Instagrama, Facebooka, WhatsApp i Messengera.

Budżetu platformy bronią agencje mediowe Mindshare (GroupM) i dentsu.

Facebook należy do największych reklamodawców na świecie. Firma zwiększyła wydatki na reklamę o 43 proc. w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku.

Niedawno Facebook prowadził m.in. kampanię zachęcającą do wspierania ukierunkowanych reklam, twierdząc, że mogą pomóc małym firmom dotrzeć do klientów.

Jeśli chodzi o kreacje reklamowe, Facebook dzieli swoją działalność między różne agencje według aplikacji. Ogilvy jest agencją zajmującą się Instagramem, Wieden + Kennedy zajmuje się tworzeniem kreacji dla Facebooka, Leo Burnett pracuje dla Messengera, BBDO tworzy kreacje dla WhatsApp, a  Droga5 to agencja wiodąca dla marki korporacyjnej.

Facebook ma również wewnętrzną agencję kreatywną Creative X, która działa  dla wszystkich marek platformy.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"