Groupon znika z siedmiu rynków i zwolni ponad tysiąc pracowników

Serwis Groupon zapowiedział zakończenie swojej działalności w siedmiu krajach z Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej. Przewidziane jest też zwolnienie ponad tysiąca pracowników. - Planowane zmiany nie dotyczą Polski - zastrzegają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Groupona.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Groupon znika z siedmiu rynków i zwolni ponad tysiąc pracowników

Zapowiadane przez Groupona działania to dalszy ciąg zmiany strategii, którą serwis prowadzi już od pewnego czasu. Wcześniej w br. firma ogłosiła wycofanie się z rynku greckiego i tureckiego, z kolei w Indiach Groupon sprzedał kontrolny pakiet tamtejszego oddziału firmie Sequoia.

Teraz do zamknięcia zostało wyznaczonych dalszych 7 regionalnych wersji serwisu w Maroku, Panamie, na Filipinach, w Puerto Rico, na Tajwanie oraz w Tajlandii i Urugwaju. Oprócz likwidacji kilku oddziałów Groupon przewidział też procesy restrukturyzacyjne w firmie, w wyniku których wypowiedzenia otrzyma ok. 1,1 tys. pracowników, głównie tych pracujących w działach sprzedaży i obsługi klientów. Przed podjęciem decyzji o ograniczeniu działalności Groupon funkcjonował na ponad 40 rynkach. Według zapowiedzi zwolnienia i zamknięcia oddziałów zostaną przeprowadzone w ciągu kilku nadchodzących miesięcy i będą kosztować firmę ok. 35 mln dol. Restrukturyzacja ma się zakończyć do września 2016 r.

Zuzanna Seredyn, account manager z reprezentującej Groupona w Polsce agencji MSL Warsaw, nie skomentowała szerzej ostatnich decyzji firmy odsyłając nas do wyjaśnień na firmowym blogu. - Pragnę również potwierdzić, że zapowiedziane działania dotyczą jedynie krajów wymienionych w komunikacie, zmiany nie dotyczą Polski - podkreśliła Seredyn w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Z kolei Rich Williams, COO Groupona, wyjaśnił na blogu, że zapowiedziane przez serwis cięcia mają na celu usprawnienie działalności firmy i zwiększenie jej rentowności.

- W obecnych warunkach rynkowych musimy skupić nasze wysiłki i posiadane środki na mniejszej liczbie krajów niż dotąd - zaznaczył Williams. - Dlatego zdecydowaliśmy się zrezygnować z tych rynków, które dają najmniejsze rokowania na satysfakcjonujące wyniki w przyszłości. Nasz model biznesowy musi ewoluować. Ta ewolucja bywa czasem trudna, ale jest niezbędnym elementem długiej podróży - podsumował.

Platforma Groupon powstała w Stanach Zjednoczonych w 2008 r. jako serwis zakupów grupowych pozwalający na kupno określonych towarów i usług ze znacznymi zniżkami. W kolejnych latach popularność tego modelu znacznie jednak spadła, w związku z czym Groupon postanowił zmienić profil swojej działalności i stać się internetową platformą zakupową podobną do eBaya czy Amazona.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele