Wycofanie się Groupona z rynków skandynawskich jest kolejnym krokiem w kierunku ograniczenia obszarów funkcjonowania tej internetowej platformy, która wcześniej była jedynie serwisem zakupów grupowych, teraz zaś stara się przekształcić w pełnoprawny podmiot branży e-commerce.
We wrześniu br. Groupon zapowiedział zakończenie swojej działalności w siedmiu krajach z Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej połączone ze zwolnieniem ponad tysiąca pracowników, wcześniej zaś zdradził plany wycofania się z rynku greckiego i tureckiego.
Rezygnacja Groupona z działalności w Skandynawii może być spowodowana słabnącymi wynikami finansowymi. W III kwartale br. serwis zanotował stratę na poziomie ponad 21 mln dol., zapowiedzi dotyczące kolejnego kwartału zakładają zaś zysk niższy od oczekiwanego. Jednak w oświadczeniu skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl firma zaprzecza takiej interpretacji ostatnich działań.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ceny-w-internecie-spadaja-szybciej-niz-w-tradycyjnych-sklepach ##
- Skupiamy się na aktywnościach w obszarze operacyjnym i strategicznym, aby uprościć i usprawnić naszą międzynarodową działalność - podkreślono w komunikacie. - Oceniamy nasze międzynarodowe portfolio w celu określenia, które aktywa mogą przyczynić się do realizacji naszej długoterminowej wizji efektywnego i rentownego wzrostu. Po starannym rozważeniu Groupon zdecydował zakończyć swoją działalność w Szwecji, Danii, Norwegii i Finlandii z dniem 16 listopada 2015 r. Pragniemy zapewnić, że będziemy ściśle współpracować z naszymi partnerami i klientami, aby spełnić wszystkie zobowiązania Groupon. Jednocześnie koncentrujemy nasze działania na kadrze pracowniczej z tych rynków, aby zapewnić im niezbędne wsparcie - zapewnia Groupon. Jednocześnie serwis zaznacza, że rezygnacja z kilku rynków europejskich nie oznacza żadnego zagrożenia dla funkcjonowania platformy w naszym kraju.

- Pragniemy potwierdzić, że dotyczy to jedynie krajów wymienionych w komunikacie - zmiany nie dotyczą Polski - podkreśla w oświadczeniu Groupon.
We wrześniu br. Groupon.pl odwiedziło 2,03 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).











