Grupa Abstra rozszerza działalność o podcasty. Startuje Storia by Abstra

Storia by Abstra to nowy projekt Grupy Abstra, producenta treści na YouTube.  W ramach działalności podmiotu powstaje portfolio podcastów wideo, a także kierowana do partnerów komercyjnych usługa „podcast as a service” oraz platforma do współpracy dla twórców Storia Podcast Network.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Grupa Abstra rozszerza działalność o podcasty. Startuje Storia by Abstra
Karol Stryja, chief podcast officer w Storia by Abstra

Storia by Abstra to producent treści łączący kompetencje w dziedzinie tworzenia wideo na YouTube z realizacją podcastów. Nowo utworzonym podmiotem zarządzać będzie Karol Stryja, twórca podcastu „Zawodowcy” i popularyzator tej formy komunikacji.

Twórcy i klienci w nowej spółce mają dostęp do pełnej infrastruktury, na którą składa się nowoczesne studio nagraniowe oraz profesjonalny zespół, zajmujący się produkcją oraz post-produkcją materiałów audio i wideo.

- Chcemy docierać do ludzi za pomocą takiego medium, jakiego oni oczekują i na tych urządzeniach, które dziś faktycznie są w centrum wszechświata - mówił na spotkaniu prasowym Olek Wandzel, wiceprezes Grupy Abstra odpowiedzialny za rozwój strategii contentowej firmy. - Audio przeżywa dzisiaj swoje lata świetności na nowo. Tak jak pewna potrzeba telewizji zaczęła być zaspokajania przez platformy VoD , Netflixa, tak potrzebę radia zaspokajają treści podcastowe. To pokazuje, że w dzisiejszym, pędzącym świecie jest miejsce na dłuższe treści - dodawał Wandzel.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-abstra-wyniki-finansowe-2019-rok ##

Storia Podcast Network i audycje youtuberów

W ramach platformy Storia Podcast Network będzie funkcjonować 14 podcastów o tematyce m.in. lifestylowej, sportowej, finansowej i popkulturowej. Do sieci należą już podcasty "Kryminatorium”,  „Porozmawiajmy o IT” i „Nerdy nocą”, „Przedsiębiorcom z wyboru”, „O zmierzchu” „Podcast rowerowy”.  

Obok podcastów ze Storia Podcast Network, swoje audycje poprowadzą youtuberzy zrzeszeni w Grupie Abstra. Znani z kanału „Foot Truck” Łukasz Wiśniowski i Kuba Polkowski uruchomili cykl pięciu podcastów „Foot Truck Live”, będących zapisem codziennych audycji na żywo na YouTube poświęconych najsilniejszym ligom piłkarskim Europy.

Paweł Svinarski z „Dla Pieniędzy” poprowadzi cykl rozmów o finansach zatytułowany analogicznie, jak jego kanał na YouTube. Z kolei podcast ekspercki „ProTube” gościć będzie ekspertów z różnorodnych dziedzin, którzy dyskutować będą o YouTube oraz nowych mediach. Łącznie w strukturze Storia by Abstra znajduje się 25 podcastów.

– Podcasty to jedyne medium, z którego możemy korzystać w międzyczasie. To jedyne medium, które pozwala na wykorzystanie ekstra czasu, jaki posiadamy, ponieważ nie przykuwa naszej uwagi – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Karol Stryja, chief podcast officer w Storia by Abstra.

grafika

Podcasty z wydawcami mediowymi

Storia by Abstra planuje rozwijać produkty video podcastowe w ramach modelu joint-venture we współpracy z tradycyjnymi wydawcami mediowymi. Pierwszym projektem tego typu jest prowadzona przez Dawida Muszyńskiego audycja „Podcast! Kamera! Akcja!”, powstała we współpracy z 4fun Media, właścicielem portalu Naekranie.pl. W ramach audycji prowadzący rozmawia  z największymi postaciami polskiego kina i serialu. Pierwszy odcinek ukazał się 21 sierpnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu