Grupa CCC: 20 proc. wzrostu w e-commerce, 1 mld zł sprzedaży w Polsce

W zeszłym kwartale finansowym, od lutego do kwietnia br., Grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 32,5 proc. do 1,882 mld zł, z czego wpływy z e-commerce poszły w górę o 19,2 proc. do 1,087 mld zł. Z głównych marek firmy procentowo najmocniej urosło Modivo. - Po trudnym lutym i pierwszej połowie marca, popyt w handlu zaczął się stabilizować, a kwiecień był najlepszym sprzedażowo miesiącem minionego okresu - mówi prezes firmy Marcin Czyczerski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa CCC: 20 proc. wzrostu w e-commerce, 1 mld zł sprzedaży w Polsce
fot. materiały prasowe

W minionym kwartale finansowym znaczące wzrosty wpływów sprzedażowy osiągnęły wszystkie główne marki Grupy CCC. Przychody z CCC poszły w górę o 42,4 proc. do 780,3 mln zł, a eobuwia - o 12,3 proc. do 745,1 mln zł.

Sprzedaż Modivo zwiększyła się o 67,9 proc. do 162,4 mln zł, DeeZee - o 3,6 proc. do 26 mln zł, a przychody rozwijanej od maja ub.r. sieci HalfPrice w zeszłym kwartale sięgnęły 118,5 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-ccc-sprzedala-biznes-rosja-sklepy-zmienia-nazwe-obuv,7169856185321089a ##

Przychody ze sklepów stacjonarnych poszły w górę o 76,2 proc. do 745,7 mln zł, a wpływy z e-commerce - o 19,2 proc. do 1,087 mld zł. Udział e-commerce w sprzedaży wyniósł 55 proc., po spadku rok do roku o 7 pkt proc. Wpłynął na to fakt, że do maja ub.r. w wielu rynkach na których działa Grupa CCC, obowiązywały ograniczenia w handlu stacjonarnym, których w takiej skali nie było już w zeszłym kwartale.

grafika

1 mld zł wpływów Grupy CCC w Polsce

W Polsce przychody Grupy CCC zwiększyły się o 42,1 proc. do 1 mld zł, w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - o 33,9 proc. do 653,4 mln zł, a w Europie Zachodniej - o 17,3 proc. do 216,8 mln zł.

Firma jest obecna łącznie w 28 krajach: w 21 ma sklepy stacjonarne, a w 19 platformy e-commerce’owe.

W Polsce kwartalne wpływy rok do roku zwiększyły się z 372,8 do 478,2 mln zł, a w sklepach stacjonarnych - z 288,9 do 483,9 mln zł.

grafika

W zeszłym kwartale finansowym Grupa Modivo, do której należą marki eobuwie i Modivo, wypracowała 915 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 19 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 6,6 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/modivo-eobuwie-prezes-damian-zaplata-akcje,7169856972482689a ##

- Konsekwentnie inwestujemy w dalszą ekspansję zagraniczną. Zadebiutowaliśmy na nowych, tym razem bałtyckich, rynkach oraz powołaliśmy zespół ekspertów, który odpowiada za wzmocnienie naszej obecności w kluczowych krajach - wylicza Damian Zaplata, prezes Modivo.

- Przed nami kolejne ambitne wyzwania. Rozpoczęliśmy fazę testową platformy marketplace, która pozwoli na rozszerzenie i uatrakcyjnienie portfolio produktów dla klientów. Wystartowaliśmy także z ofertą reklamową dla naszych partnerów w kanałach e-commerce i retail.  Naszym priorytetem pozostaje wzmocnienie zasobów i zespołu technologicznego oraz rozwój logistyki, które są kluczowymi ogniwami modelu omnichannel - dodaje.

grafika

Dużo więcej na pensje, energię i materiały

Wydatki Grupy CCC dotyczące sklepów i sprzedaży zwiększyły się o 33,3 proc. do 854 mln zł. Koszty wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych poszły w górę o 49,5 proc. do 232,2 mln zł, zużycia materiałów i energii - o 71,7 proc. do 46,7 mln zł, a pozostałe koszty najmu - o 71,5 proc. do 72,9 mln zł.

Natomiast nakłady reklamowe wzrosły o 14,9 proc. do 207,7 mln zł.

grafika

Koszty ogólnego zarządu poszły w górę o 31,5 proc. do 93,6 mln zł, z czego wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - o 85,5 proc. do 43,4 mln zł.

grafika

- Miniony okres, to także znacząca optymalizacja kapitału obrotowego. Cykl rotacji zapasami w segmencie CCC został skrócony o ponad 20 dni - mó1)i Kryspin Derejczyk, wiceprezes CCC ds. finansowo-księgowych. - Jeden dzień poprawy rotacji zapasem w CCC to zmniejszenie inwestycji w kapitał obrotowy o 5,5 mln zł. Dlatego też będziemy kontynuować nasze prace w tym obszarze. Ograniczanie inwestycji w kapitał obrotowy to nasza odpowiedź na niesprzyjające otoczenie biznesowe, w tym w szczególności stale rosnące stopy procentowe - podkreśla.

Zysk sprzedażowy brutto zwiększył się z 610,4 do 922,8 mln zł, marża brutto - z 43 do 49 proc., a strata operacyjna zmalała ze 101 do 56,5 mln zł.

Natomiast strata brutto pogłębiła się ze 174 do 205,3 mln zł, głównie w związku ze wzrostem kosztów finansowych z 40,7 do 106,9 mln zł (z czego 64 mln zł poszło na odsetki od pożyczek, kredytów i obligacji, a 20,8 mln zł na niekorzystne różnice kursowe).

grafika

Prezes CCC o wysokich wzrostach od kwietnia

- Ostatni kwartał pokazał, że mimo zmiennego otoczenia rynkowego potrafimy wypracowywać wzrosty - podsumowuje Marcin Czyczerski, prezes CCC.

- Po trudnym lutym i pierwszej połowie marca, popyt w handlu zaczął się stabilizować, a kwiecień był najlepszym sprzedażowo miesiącem minionego okresu. Pomimo wysokiej bazy zeszłorocznej, w trwającym drugim kwartale widzimy wysoką dynamikę przychodów (+35% rdr). Co więcej, kdk przyspiesza także tempo wzrostu sprzedaży e-commerce (+48% rdr). Odnotowujemy także dalszą poprawę marży brutto rdr - wylicza.

- Posiadamy mocną ofertę produktową, silne i rozpoznawalne marki oraz prowadzimy angażującą komunikację marketingową. To pozwala nam pozytywnie patrzeć w przyszłość - podkreśla szef CCC.

W środę na koniec sesji giełdowej kurs firmy wynosił 46,80 zł, co daje kapitalizację w wysokości 2,57 mld zł. Przez ostatnie sześć miesięcy akcje staniały o 55,9 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"