Grupa IMS z 14-procentowym wzrostem przychodu w III kwartale 2017 r.

Grupa IMS, zajmująca się marketingiem sensorycznym, w trzecim kwartale br. odnotowała wzrost przychodu o 14 proc. w relacji rdr. Grupa podtrzymała swoją prognozę finansową, zgodnie z którą planuje zakończyć rok z przychodami na poziomie 47,5 mln zł, zyskiem operacyjnym na poziomie 9,5 mln zł, EBITDA 13,5 mln zł oraz zyskiem netto przypisanym akcjonariuszom jednostki dominującej 7 mln zł.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Grupa IMS z 14-procentowym wzrostem przychodu w III kwartale 2017 r.

W trzecim kwartale br. zysk operacyjny Grupy IMS wzrósł  o 38 proc., a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej o 35 proc., w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku.

W analizowanym okresie odnotowano wzrosty we wszystkich podstawowych segmentach działalności. Przychody ogółem osiągnęły poziom 10,8 mln zł, wobec 9,4 mln zł rok wcześniej. Najmocniej rosły przychody z eventów (wzrost o 102 proc.) oraz z usług reklamowych audio (wzrost o 41 proc.).

- Przed nami najważniejszy biznesowo, ostatni kwartał roku. Z trzech pierwszych jesteśmy bardzo zadowoleni, wzrosty przychodów zanotowaliśmy zarówno w segmencie reklamowym, jak i usług świadczonych w modelu abonamentowym (audio, wideo i aromamarketing). Polscy handlowcy i usługodawcy coraz częściej rozumieją jak ważną rolę odgrywa stworzenie odpowiedniej atmosfery dla ich klientów. Cieszy nas także bardzo dynamiczny wzrost w segmencie eventowym - komentuje prezes Grupy IMS Michał Kornacki.

Ważnym obszarem zysków spółki są przychody abonamentowe. Od początku tego roku przychody z segmentu abonamentów audio i wideo wyniosły 11,72 mln zł wobec 10,95 mln zł rok wcześniej. Segment abonamentów aroma przyniósł w ciągu pierwszych trzech kwartałów br. 4,39 mln zł przychodów wobec 3,70 mln zł w tym okresie rok wcześniej.

Łącznie przychody abonamentowe wygenerowały 51 proc. wszystkich przychodów grupy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Według stanu na 30 września Grupa IMS obsługiwała 12 444 różnych lokalizacji abonamentowych, o 513 więcej niż rok wcześniej.

17 października Grupa IMS podpisała list intencyjny z konkurencyjną spółką Make Sense Media. Głównym celem listu jest ustalenie warunków, na jakich Grupa przejmie większościowy pakiet udziałów w MSM w zamian za mniejszościowy pakiet udziałów w IMS r&d Sp. z o.o. (obecnie IMS S.A. posiada 100% udziałów w IMS r&d) oraz innych warunków niezbędnych do przyłączenia MSM do Grupy IMS. MSM obsługuje ok. 1 600 lokalizacji abonamentowych audio i aroma. Przejęcie pozwoli na skonsolidowanie rynku marketingu sensorycznego oraz wzrost liczby lokalizacji abonamentowych obsługiwanych przez Grupę IMS. Obecnie trwa badanie due diligence MSM.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"