Grupa Maspex finalizuje przejęcie marek Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols

Polska Grupa Maspex sfinalizowała proces przejęcia polskich aktywów Roust Corporation. W wyniku transakcji firma zakupiła spółkę CEDC International oraz jej spółkę zależną B2B Wine & Spirits - wraz z prawami do wszystkich marek oferowanych przez CEDC: Żubrówki, Soplicy, Absolwenta oraz marki Bols.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Grupa Maspex finalizuje przejęcie marek Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

Grupa Maspex - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz - w listopadzie ubiegłego roku podpisała warunkową umowę z Roust Corporation na zakup jej spółki zależnej CEDC, do której należą marki Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols. Roust należy do do rosyjskiego miliardera Rustama Tariko.

"Dzięki transakcji powstanie także największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł"- podał w komunkacie Maspex. Kwoty transakcji nie ujawniono. Na finalizację umowy zgodę musiał wyraził UOKiK.

Żubrówka w rękach Grupy Maspex

- Na początku bieżącego tygodnia została podpisana finalna umowa. Ostatnią formalną czynnością była zmiana zarządu i objęcie operacyjnej kontroli nad CEDC, co nastąpiło w dniu wczorajszym [25 lutego - przyp. red.]. Nasze portfolio powiększyliśmy o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwenta oraz markę Bols – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex.

CEDC liderem rynku wódki CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47 proc. (ilościowo) i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Ma w portfolio takie marki jak Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols. Jest również dystrybutorem m.in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin.

Produkcja prowadzona jest w  zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W 2020 roku spółka uzyskała obrót ze sprzedaży na poziomie 5,7 mld zł. Niespełna 10% sprzedaży jest realizowane na rynkach zagranicznych, a produkty spółki trafiają do prawie 100 krajów świata.

Maspex największą polską grupą spożywczą

Obok marek, które produkowane są w zakładach w Białymstoku i Obornikach Maspex nabył prawa do dystrybucji na polskim rynku m.in. win Carlo Rossi, Frontera, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin. Dzięki transakcji powstała największa polska grupa spożywcza.

Budowa nowego biznesu odbędzie się w oparciu o kompetencje pracowników spółki CEDC, nowoczesne zaplecze produkcyjne i liderskie marki.

Maspex posiada w swoim portfolio 63 marki i łącznie oferuje ponad 2300 propozycji towarowych, a jej produkty są obecne w ponad 60 krajach na całym świecie. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, DecoMorreno, Cremona, Plusssz oraz La Festa, Relax, Bucovina, River, Queens, Olympos, Apenta czy Vellingrad. Przychody ze sprzedaży w 2021 roku wyniosły 6,03 mld zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej