Grupa Netsprint przejmuje WhitePress, chce wejść na zagraniczny rynek content marketingu

Grupa Netsprint przejęła 70 proc. udziałów w spółce WhitePress zajmującej się działaniami w segmencie treści sponsorowanych. - Nasza wspólna oferta obejmie pełen zakres działań content marketingowych, także poza granicami Polski - zapowiada Artur Banach, CEO Grupy Netsprint.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Grupa Netsprint przejmuje WhitePress, chce wejść na zagraniczny rynek content marketingu
Artur Banach

Wartości transakcji nie ujawniono, w ramach wykupu 70 proc. udziałów WhitePress będzie prowadzić wspólne działania wraz z ContentStream, należącą do Grupy Netsprint siecią content marketingu.

WhitePress to startup z Bielska-Białej, który w ciągu trzech lat stał się wiodącą na polskim rynku firmą w obszarze dystrybucji treści sponsorowanych. Platforma umożliwia tworzenie i publikację treści (artykułów eksperckich i infografik) w zautomatyzowany sposób w ponad 3,3 tys. serwisach w Polsce, w tym na powierzchniach premium. Korzysta z niej stale 1,5 tys. agencji marketingowych i klientów końcowych. W 2016 r. klienci WhitePress opublikowali poprzez platformę ponad 50 tys. artykułów, infografik lub informacji prasowych.

Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl, po przejęciu WhitePress w firmie nie zajdą żadne znaczące zmiany personalne, spółka będzie też działać nadal samodzielnie w ramach struktur Grupy Netsprint. - Cieszy nas fakt, że do działań content marketingowych coraz częściej podchodzi się w sposób strategiczny i zintegrowany - podkreśla Artur Banach, CEO Grupy Netsprint. - Dzięki połączonym z WhitePress siłom będziemy mogli kompleksowo wspierać naszych partnerów biznesowych: z jednej strony wydawców, a  z drugiej domy mediowe i agencje interaktywne oraz marketerów bezpośrednich. Nasza wspólna oferta obejmuje pełny zakres działań content marketingowych – od tworzenia strategii, poprzez produkcję treści, aż do jej precyzyjnej, skutecznej dystrybucji w oparciu o big data.

Po przejęciu na content marketingową platformę należącą do Grupy Netsprint składają się sieci ContentStream, WhitePress i wprowadzone kilka tygodni temu rozwiązanie Influencer Marketing. Według zapowiedzi kierownictwa Netsprint w 2017 r. firma zamierza zaoferować swoje usługi na rynkach zagranicznych, głównie w regionie europejskim.

Przejęcie WhitePress to ostatnio kolejna akwizycja dokonana przez Grupę Netsprint. W listopadzie br. kupiła ona 80 procent udziałów w Adrino, polskiej sieci reklamy mobilnej. Na 2017 r. planuje kolejne przejęcia na rynku reklamowym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów