Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.
Z serwisów Grupy o2 zdecydowanie najpopularniejsze są o2.pl i Pudelek.pl. Z badania Megapanelu PBI/Gemius wynika, że ten pierwszy w kwietniu br. miał 4,02 mln użytkowników, 283,1 mln odsłon, 18,6 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 44 minuty na przeciętnego użtykownika, natomiast ten drugi - 2,66 mln użytkowników, 180,5 mln odsłon, 18,7 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 28 minut na użytkownika.
Kafeteria.pl miała co prawda 3,05 mln real users, czyli 395 tys. więcej niż Pudelek.pl, ale zanotowała tylko 25,1 mln odsłon i 3,3 mln odsłon mobilnych i 10,66 minuty na użytkownika. Wrzuta.pl przy 90 tys. real users mniej niż Pudelek.pl miała 30,1 mln odsłon, 1,6 mln odsłon mobilnych i 5,33 minuty na użytkownika.

Nieco ponad milion użytkowników zanotowały serwis mikroblogowy Pinger.pl i uruchomiony na początku ub.r. Pudelek.tv. Serwis informacyjny Sfora.pl odwiedziło 920 tys. użytkowników, którzy wykonali 38,2 mln odsłon i 1,8 mln odsłon mobilnych, a jego wersję gospodarczą (Sfora.biz) - 242 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,4 mln odsłon.
Poczta mailowa Tlen.pl miała 708 tys. użytkowników, 88,3 mln odsłon i 3 mln odsłon mobilnych, a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez2,5 godziny, czyli o ok. 45 minut dłużej niż w przypadku o2.pl, a o ok. godziny dłużej niż z Pudelka.
Poziom 500 tys. real users przekroczyły jeszcze witryna z pytaniami o odpowiedziami Samosia.pl, serwis wideo Smog.pl i serwis sportowy Sportfan.pl, z których dwa ostatnie zanotowały po ponad 15 mln odsłon i kilkanaście minut na użytkownika.

Od 400 do 500 tys. użytkowników odwiedziło sześć stron Grupy o2: biznesowy Hotmoney.pl, Filmok.pl, pokazujące zabawne filmiki i grafiki Ryjbuk.pl i Demoty.pl, agregator newsów Kciuk.pl i oraz serwis parentingowy Dobramama.pl. Po ponad 300 tys. real users zanotowały trzy kolejne witryny: Celebixy.pl, Pej.cz i uruchomiony w marcu br. Pudelekx.pl (przeczytaj o nim więcej).
Trzecią dziesiątkę serwisów Grupy o2 tworzą strony, które miały w kwietniu br. od 200 do 300 tys. real users. Wyróżnia się wśród nich plotkarski Lansik.pl, na którym przeciętny użytkownik spędził 36 minut, czyli o ponad 10 więcej niż w przypadku Pingera i Sfory.
Portal o2.pl zyskał w skali roku 56 tys. real users, ale stracił 20,7 mln odsłon (to spadek o 7 proc.). Kafeteria.pl zanotowała 265 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) oraz 1,1 mln odsłon i 3 minuty na użytkownika mniej (spadki o 4 i 22 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast Pudelek.pl zyskał 105 tys. real users (to 4 proc. w górę), ale stracił 21,3 mln odsłon i 16minut na użytkownika (to o 11 i 15 proc. w dół).

Rekordowy spadek odwiedzalności zanotowała Wrzuta.pl. W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,14 mln użytkowników mniej niż przed rokiem (spadek o 31 proc.), którzy wykonali 50 mln odsłon mniej (to aż 62 proc. w dół), a każdy korzystał ze strony średnio cztery razy krócej niż rok wcześniej. Z kolei Pinger.pl stracił w skali roku 505 tys. real users, 15 mln odsłon i prawie 5 minut na użytkownika (to spadki o 32, 42 i 16 proc.).
Sporo straciły również Samosia.pl (konkretnie: 95 tys. real users, 2,2 mln odsłon i 2,33 minuty na użytkownika - to spadki o 12, 38 i 34 proc.) oraz Smog.pl (170 tys. real users, 10,1 mln odsłon i 15 minut na użytkownika - czyli 21, 38 i 56 proc. w dół). Znaczące spadki zanotowały serwisy humorystyczne Ryjbuk.pl (113 tys. real users, 4,9 mln odsłon i półtorej minuty na użytkownika) oraz Demoty.pl (152 tys. real users, 2 mln odsłon i 1,75 minuty na użytkownika), a także Kciuk.pl (325 tys. real users, 4,3 mln odsłon i 3,8 minuty na użytkownika).

Z drugiej strony Pudelek.tv odwiedziło 633 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (wzrost o 150 proc.), którzy wykonali 3,7 mln odsłon więcej (wzrost o 257 proc.), a każdy korzystał z serwisie średnio o prawie 4 minuty dłużej (wzrost o 147 proc.). Natomiast Sfora.pl zyskała w skali roku 215 tys. real users, 17,3 mln odsłon i ponad 4 minuty na użytkownika (to wzrosty o 31, 83 i 19 proc.), a Sfora.biz - 138 tys. real users, 2,4 mln odsłon i 1,66 minuty na użytkownika (to 89, 261 i 23 proc. w górę).
Sporfan.pl przy liczbie użytkowników o 15 tys. mniejszej niż rok wcześniej zanotował 8,3 mln odsłon więcej (czyli 137 proc. w górę) i 2 minuty więcej na użytkownika, a Hotmoney.pl przy minimalnie wyższej liczbie real users - 2,6 mln odsłon i prawie 2 minuty na użytkownika więcej.

Spore wzrosty zanotowało też kilka mniejszych serwisów Grupy o2. I tak Celbixy.pl zyskały w skali roku 111 tys. real users i 500 tys. odsłon (to wzrosty o 50 i 31 proc.), Pej.cz - 117 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 61 i 172 proc. w górę), Snobka.pl - 73 tys. real users i 1,4 mln odsłon (33 i 30 proc w górę), a Luxlux.pl - 103 tys. real users i milion odsłon (to wzrosty o 57 i 48 proc.).
Za to Kimono.pl straciło w skali roku 284 tys. real users i 3,2 mln odsłon (to spadki o 56 i 53 proc.), a Lansik.pl - 67 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 24 i 23 proc. w dół).
Portal o2.pl ma wydzielonych tylko kilka sekcji tematycznych, wśród których zdecydowanie najpopularniejsza jest poczta mailowa. W kwietniu br. zanotowała 305 tys. real users, prawie cztery razy więcej odsłon i ponad pięć razy dłuższy czas na użytkownika niż strona główna o2.pl. Oprócz trzech czołowych sekcji portal ma jeszcze kilka innych - Program TV, Randki i Kuchnia (ta ostatnia w połowie maja ruszyła w nowej wersji - przeczytaj o tym więcej), ale cieszą się one niewielką popularnością - w kwietniu br. Program TV miał 1,3 mln odsłon, Randki - 6,4 mln, a Kuchnia - zaledwie 440 tys.

Poczta mailowa o2.pl w skali roku zyskała 165 tys. użytkowników (wzrost o 6 proc.), ale straciła 10,2 mln odsłon (spadek o 5 proc.). Strona główna portalu zanotowała 102 tys. real users więcej niż przed rokiem (to 4 proc. w górę) oraz 6,9 mln odsłon i ponad 3 minuty mniej (to spadki o 10 i 13 proc.). Natomiast Forum zyskało po 75 tys. real users i odsłon (wzrosty o 7 i 1 proc), tracąc półtorej minuty na użytkownika (to 21 proc. w dół).
Należący do Grupy o2 komunikator Tlen.pl zanotował w kwietniu br. 252 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż przed rokiem (to spadek o 36 proc.). Jednak ponieważ średni czas uruchomienia wzrósł o ponad połowę - z 60 godzin i 20 minut do 92,5 godziny - łączny czas korzystania z aplikacji zmalał nieznacznie - o 873 godziny, czyli 2 proc. Rekordowe wskaźniki Tlen.pl osiągnął w sierpniu ub.r. - 63 mln godzin łącznego czasu działania i 112,6 godziny średniego czasu uruchomienia na aplikację.

Cała Grupa o2.pl w ostatnim roku zanotowała znaczący spadek liczby użytkowników i odsłon. Porównując styczeń br. styczniem ub.r., straciła 780 tys. real users i 182 mln odsłon. Przy zestawieniu danych z lutego spadek wyniósł 1,07 mln real users i 248 mln odsłon, a przy danych z marca - 710 tys. real users i 162 mln odsło. Średni czas na użytkownika po spadku latem i jesienią ub.r., w pierwszych miesiącach br. wrócił na poziom ponad 3 godzin.
Za to w kwietniu br. mocno zmalała liczba odsłon i średni czas na użytkownika Grupy o2, ponieważ zgodnie ze zmienionymi zasadami Megapanelu (przeczytaj o nich więcej) do jej wyników przestał być doliczany ruch z serwisu Kurnik.pl, który w kwietniu miał 606 tys. użytkowników, 80,7 mln odsłon i 1,2 mln odsłon mobilnych, a przeciętny użytkownik spędził w nim aż 12 godzin i 55 minut. W efekcie Grupa o2 mimo że zyskała w porównaniu z marcem 285 tys. real users, zanotowała w kwietniu aż o 196 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej, a czas w przeliczeniu na użytkownika zmalał prawie o 44 proc.- z 3 godzin do 2 godzin i 42 minut.

Przypomnijmy, że duże spadki z tego samego powodu (utraty serwisów, których domeny tylko dzierżawiły) zanotowały Interia.pl i Gazeta.pl (zobacz szczegóły).











