Grupa OLX przed Agorą, cztery aplikacje mobilne Google’a i Facebooka z ponad 20 mln użytkowników (Mediapanel z sierpnia)

W sierpniu Grupa OLX wyprzedziła Grupę Agora w liczbie użytkowników, spory wzrost osiągnęła Gazeta.pl. Po ponad 20 mln polskich internautów miały cztery globalne aplikacje mobilne: Google, Facebook, YouTube i Messenger. Z sieci korzysta codziennie 24,1 mln Polaków.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwisy i aplikacje Google’a zanotowały 27,95 mln polskich użytkowników, co przełożyło się na 96,6 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej (badanie jest realizowane od jesieni ub.r., więc porównywanie danych rok do roku byłoby niemiarodajne) miały prawie identyczne wyniki: 27,95 mln odwiedzających i 96,6 proc. zasięgu.

Grupa YouTube (czyli serwis www i aplikacja mobilna) miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost liczby internautów z 24,99 do 25,2 mln, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 21,76 do 22,3 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 21,4 do 21,59 mln.

Grupa OLX wyprzedziła Agorę

Natomiast Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek z 21,11 do 21,02 mln użytkowników, Grupa Eurozet - z 12,3 do 11,98 mln, a Grupa TVN - z 12,13 do 12 mln.

Grupa OLX dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 16,81 do 18,59 mln wyprzedziła Grupę Agora, która osiągnęła dużo mniejszy wzrost - z 17,19 do 17,45 mln.

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,9 mln (o 0,1 mln więcej niż w lipcu), z czego codziennie z sieci korzystało 24,1 mln użytkowników (wobec 23,9 mln miesiąc wcześniej).

grafika

Gazeta.pl przed o2.pl, Ceneo.pl i Radiozet.pl

Liczba polskich użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 26,87 do 27,12 mln, a Google.pl - z 10,76 do 10,8 mln.

Onet.pl osiągnął wzrost z 18,21 do 18,82 mln internautów, Allegro.pl - z 17,46 do 17,74 mln, a WP.pl - z 16,03 do 16,09 mln.

Na Gazeta.pl liczba odwiedzających poszła w górę z 11,56 do 12,43 mln, dzięki czemu portal przesunął się z trzynastego na dziesiąte miejsce, wyprzedzając o2.pl, Ceneo.pl i Radiozet.pl.

Radiozet.pl zanotowało spadek z 11,81 do 11,35 mln użytkowników, SE.pl - z 10,37 do 9,96 mln, a Fakt.pl - z 9,74 do 9,65 mln.

grafika

Na komputerach Grupa Allegro przed Grupą WP

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Google osiągnęły wzrost liczby użytkowników z 21,39 do 21,43 mln, a YouTube - z 15,18 do 15,49 mln. Natomiast na przeglądarkowym Facebooku nastąpił spadek z 14,72 do 14,55 mln.

Grupa Allegro zanotowała wzrost z 11,49 do 11,99 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zwiększyła się z 11,77 do 11,89 mln.

Na przeglądarkowym Instagramie liczba polskich użytkowników poszła w górę z 4,52 do 4,86 mln, a na Netfliksie - z 4,45 do 4,63 mln.

grafika

Google.com zanotowało wzrost liczby użytkowników z 20,93 do 21,02 mln, a Google.pl - spadek z 8,75 do 8,72 mln.

Mocno zmalała popularność domen na rządowym portalu, co może wynikać ze słabnącym zainteresowaniem szczepieniami na koronawirusa. Na Login.gov.pl liczba internautów zmniejszyła się z 5,52 do 3,85 mln, a na PZ.gov.pl - z 5,35 do 3,75 mln.

grafika

W mobile’u RASP zwiększył przewagę nad WP

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Google’a miały w sierpniu 25,76 mln użytkowników, wobec 25,63 mln miesiąc wcześniej.

YouTube osiągnął wzrost z 22,77 do 23,05 mln internautów, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 20,25 do 20,83 mln. Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska liczba odwiedzających zmalała z 19 do 18,77 mln.

grafika

Na Google.com liczba polskich internautów zwiększyła się z 23,12 do 23,48 mln, na Onecie - z 17,15 do 17,81 mln, a na Facebook.com - z 16,28 do 16,68 mln.

Gazeta.pl dzięki wzrostowi z 11,24 do 12,14 mln użytkowników przesunęła się o cztery pozycje w górę. Z kolei SE.pl zanotował spadek z 14,42 do 10,21 do 9,82 mln odwiedzających, a Radiozet.pl - z 11,51 do 11,09 mln.

grafika

WhatsApp przed Instagramem, OLX.pl mocno w górę

Wśród aplikacji mobilnych poziom 20 mln polskich użytkowników tak jak miesiąc wcześniej przekroczyły cztery globalne platformy.

W porównaniu z lipcem aplikacja Google’a zanotowała wzrost z 22,19 do 22,36 mln internautów, ta Facebooka - spadek z 21,5 do 21,09 mln, YouTube’a - wzrost z 20,9 do 21,09 mln, a Messenger - spadek z 20,46 do 20,36 mln.

Całą czołową dziesiątkę tworzy sześć aplikacji Grupy Google i cztery należące do Facebooka. W drugiej dziesiątce są natomiast inne globalne platformy, m.in. Instagram (10,86 mln użytkowników), Netflix (8,82 mln), TikTok (8,06 mln), Spotify (7,15 mln) i Aliexpress (7,06 mln).

grafika

Wśród aplikacji objętych w badaniu Mediapanel audytem, czyli należących do wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, zdecydowanie na czele jest Allegro, które osiągnęło wzrost liczby użytkowników z 8,74 do 8,98 mln.

Liczba użytkowników aplikacji Jakdodaje zwiększyła się z 1,86 do 2,2 mln), a Playera - z 852,9 tys. do 1,28 mln).

Audytem nie są objęte m.in. aplikacja OLX.pl (wzrost z 5,71 do aż 11,51 mln użytkowników) i Żappka, aplikacja sieci sklepów Żabka (w górę z 5,49 do 6,32 mln).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"