Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwisy i aplikacje Google’a zanotowały 27,95 mln polskich użytkowników, co przełożyło się na 96,6 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej (badanie jest realizowane od jesieni ub.r., więc porównywanie danych rok do roku byłoby niemiarodajne) miały prawie identyczne wyniki: 27,95 mln odwiedzających i 96,6 proc. zasięgu.
Grupa YouTube (czyli serwis www i aplikacja mobilna) miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost liczby internautów z 24,99 do 25,2 mln, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 21,76 do 22,3 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 21,4 do 21,59 mln.
Grupa OLX wyprzedziła Agorę
Natomiast Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek z 21,11 do 21,02 mln użytkowników, Grupa Eurozet - z 12,3 do 11,98 mln, a Grupa TVN - z 12,13 do 12 mln.
Grupa OLX dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 16,81 do 18,59 mln wyprzedziła Grupę Agora, która osiągnęła dużo mniejszy wzrost - z 17,19 do 17,45 mln.

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,9 mln (o 0,1 mln więcej niż w lipcu), z czego codziennie z sieci korzystało 24,1 mln użytkowników (wobec 23,9 mln miesiąc wcześniej).
Gazeta.pl przed o2.pl, Ceneo.pl i Radiozet.pl
Liczba polskich użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 26,87 do 27,12 mln, a Google.pl - z 10,76 do 10,8 mln.

Onet.pl osiągnął wzrost z 18,21 do 18,82 mln internautów, Allegro.pl - z 17,46 do 17,74 mln, a WP.pl - z 16,03 do 16,09 mln.
Na Gazeta.pl liczba odwiedzających poszła w górę z 11,56 do 12,43 mln, dzięki czemu portal przesunął się z trzynastego na dziesiąte miejsce, wyprzedzając o2.pl, Ceneo.pl i Radiozet.pl.
Radiozet.pl zanotowało spadek z 11,81 do 11,35 mln użytkowników, SE.pl - z 10,37 do 9,96 mln, a Fakt.pl - z 9,74 do 9,65 mln.

Na komputerach Grupa Allegro przed Grupą WP
Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Google osiągnęły wzrost liczby użytkowników z 21,39 do 21,43 mln, a YouTube - z 15,18 do 15,49 mln. Natomiast na przeglądarkowym Facebooku nastąpił spadek z 14,72 do 14,55 mln.
Grupa Allegro zanotowała wzrost z 11,49 do 11,99 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zwiększyła się z 11,77 do 11,89 mln.
Na przeglądarkowym Instagramie liczba polskich użytkowników poszła w górę z 4,52 do 4,86 mln, a na Netfliksie - z 4,45 do 4,63 mln.

Google.com zanotowało wzrost liczby użytkowników z 20,93 do 21,02 mln, a Google.pl - spadek z 8,75 do 8,72 mln.
Mocno zmalała popularność domen na rządowym portalu, co może wynikać ze słabnącym zainteresowaniem szczepieniami na koronawirusa. Na Login.gov.pl liczba internautów zmniejszyła się z 5,52 do 3,85 mln, a na PZ.gov.pl - z 5,35 do 3,75 mln.
W mobile’u RASP zwiększył przewagę nad WP

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Google’a miały w sierpniu 25,76 mln użytkowników, wobec 25,63 mln miesiąc wcześniej.
YouTube osiągnął wzrost z 22,77 do 23,05 mln internautów, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 20,25 do 20,83 mln. Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska liczba odwiedzających zmalała z 19 do 18,77 mln.
Na Google.com liczba polskich internautów zwiększyła się z 23,12 do 23,48 mln, na Onecie - z 17,15 do 17,81 mln, a na Facebook.com - z 16,28 do 16,68 mln.

Gazeta.pl dzięki wzrostowi z 11,24 do 12,14 mln użytkowników przesunęła się o cztery pozycje w górę. Z kolei SE.pl zanotował spadek z 14,42 do 10,21 do 9,82 mln odwiedzających, a Radiozet.pl - z 11,51 do 11,09 mln.
WhatsApp przed Instagramem, OLX.pl mocno w górę
Wśród aplikacji mobilnych poziom 20 mln polskich użytkowników tak jak miesiąc wcześniej przekroczyły cztery globalne platformy.
W porównaniu z lipcem aplikacja Google’a zanotowała wzrost z 22,19 do 22,36 mln internautów, ta Facebooka - spadek z 21,5 do 21,09 mln, YouTube’a - wzrost z 20,9 do 21,09 mln, a Messenger - spadek z 20,46 do 20,36 mln.
Całą czołową dziesiątkę tworzy sześć aplikacji Grupy Google i cztery należące do Facebooka. W drugiej dziesiątce są natomiast inne globalne platformy, m.in. Instagram (10,86 mln użytkowników), Netflix (8,82 mln), TikTok (8,06 mln), Spotify (7,15 mln) i Aliexpress (7,06 mln).
Wśród aplikacji objętych w badaniu Mediapanel audytem, czyli należących do wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, zdecydowanie na czele jest Allegro, które osiągnęło wzrost liczby użytkowników z 8,74 do 8,98 mln.
Liczba użytkowników aplikacji Jakdodaje zwiększyła się z 1,86 do 2,2 mln), a Playera - z 852,9 tys. do 1,28 mln).
Audytem nie są objęte m.in. aplikacja OLX.pl (wzrost z 5,71 do aż 11,51 mln użytkowników) i Żappka, aplikacja sieci sklepów Żabka (w górę z 5,49 do 6,32 mln).











