W lipcu br. strony Grupy Google zanotowały w naszym kraju 24,31 mln realnych użytkowników (czyli 96,4 proc. wszystkich polskich internautów) i 7,48 mln odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. Facebook przy 2,74 mln polskich użytkowników (to o 10,8 pkt proc. niższy zasięg) miał o 2,74 mld odsłon mniej (to -36,6 proc.).
Wśród polskich wydawców na czele są niezmiennie Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Strony pierwszej miały 19,49 mln użytkowników, o 162,5 tys. więcej niż witryny Grupy WP, oraz 2,74 mld odsłon, o 262,6 mln mniej od konkurenta.
Serwisy Grupy Interia.pl zanotowały 16,05 mln użytkowników, o 362,1 tys. więcej niż witryny Grupy Gazeta.pl. W skali miesiąca mocno wzrosła przewaga zasięgowa pierwszego wydawcy nad drugim: z 0,2 pkt proc. do 1,5 pkt proc.

Sam serwis Google.pl miał w zeszłym miesiącu 23,96 mln polskich użytkowników i 6,5 mln odsłon, o 2,4 mln użytkowników i 1,76 mld odsłon więcej od Facebooka.
Onet.pl przy 2,68 mln użytkowników więcej od WP.pl miał jedynie 53 mln odsłon więcej.

Na komputerach strony Google’a zanotowały w lipcu 22,07 mln użytkowników i 4,92 mld odsłon, a ich zasięg zmalał w skali miesiąca z 89,3 proc. do 87,6 proc. Natomiast Facebook osiągnął wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc., mimo minimalnych spadków liczby użytkowników (z 18,76 mln do 18,61 mln) i odsłon (z 2,39 mld do 2,37 mld).
Grupa Wirtualna Polska miała zarówno więcej użytkowników od Grupy Onet-RASP (16,56 mln wobec 16,08 mln), jak i odsłon (2,16 mld wobec 1,88 mld).

Serwis Google.pl w zeszłym miesiącu odwiedziło na komputerach 21,76 mln użytkowników, którzy wykonali w nim 4,37 mld odsłon. Zasięg strony spadł z miesiąca na miesiąc z 88,1 proc. do 86,3 proc.
Facebook przy 1,07 mln użytkowników więcej niż YouTube miał prawie cztery razy więcej odsłon (2,37 mld wobec 811 mln). Natomiast Onet.pl miał o 2,1 mln użytkowników więcej od WP.pl, ale o 66,4 mln odsłon mniej (1,41 mld wobec 1,47 mld).

Na smartfonach i tabletach strony Google’a zanotowały w lipcu 15,87 mln realnych użytkowników (wobec 16,19 mln miesiąc wcześniej) i 2,56 mld odsłon (w czerwcu było to 2,67 mld). Zasięg tych stron zmalał w skali miesiąca z 63,5 proc. do 63 proc.
Strony Grupy Onet-RASP zwiększyły przewagę nad witrynami Grupy Wirtualna Polska - w zeszłym miesiącu miały 11,71 mln użytkowników (o 1,07 mln więcej od konkurenta) i 852,2 mln odsłon (o 17,3 mln więcej niż Grupa WP).
W badaniu Gemius/PBI nie jest jeszcze uwzględniony ruch w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Serwis Google.pl miał na smartfonach i tabletach nieco niższe wyniki niż miesiąc wcześniej: 15,09 mln użytkowników i 2,13 mld odsłon (wobec 15,46 mln użytkowników i 2,24 mld odsłon w czerwcu), a jego zasięg zmalał z 60,6 proc. do 59,9 proc.
Facebook przy niewielkim spadku liczby użytkowników (z 13,1 mln do 12,91 mln) miał dużo mniej odsłon (w dół z 3,22 mld do 2,37 mld). Wzrosty osiągnął natomiast Onet.pl: liczba użytkowników zwiększyła się z 9,3 mln do 9,37 mln, liczba odsłon - z 576,5 mln do 625,3 mln, a zasięg - z 36,5 proc. do 37,2 proc.

Według badania Gemius/PBI, liczba internautów w Polsce w lipcu br. wyniosła ogółem 25,2 mln, z czego na komputerach było 22,9 mln, a na smartfonach i tabletach - 17,6 mln.
Liczebność próby: N=122 368. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2016 r. i badania Maluchy z 2015 r.











