Grupa Pracuj z solidnym wynikiem za 2019 rok. Wzrost zysku netto o 35%

Grupa Pracuj, właściciel serwisów rekrutacyjnych w Polsce i na Ukrainie, osiągnęła w ub.r. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 12,3% do 367,5 mln zł oraz zysku netto o 35,4% do 91,04 mln zł. Firma rozwijała w minionym roku portfolio cyfrowych rozwiązań HR, w tym aplikację mobilną i nową odsłonę serwisu Pracuj.pl. Osiągnięty wynik stanowił ważny czynnik, umożliwiający kompleksowe wsparcie użytkowników rozwiązań Grupy i klientów w obliczu pandemii koronawirusa w I półroczu 2020 r.

materiał partnerski
materiał partnerski
Udostępnij artykuł:

Grupa Pracuj jest właścicielem Pracuj.pl, największego polskiego serwisu z ofertami zatrudnienia odwiedzanego co miesiąc przez około 3 mln realnych użytkowników. W portfolio Grupy Pracuj znajdują się także Robota.ua, portal z ogłoszeniami o pracę na rynku ukraińskim oraz eRecruiter – system ATS wykorzystywany przez blisko 1400 firm do zarządzania procesami rekrutacyjnymi.

Wyniki finansowe Grupy Pracuj w 2019 r.

W 2019 roku skonsolidowane przychody Grupy Pracuj ze sprzedaży wyniosły 367,5 mln zł i wzrosły rok do roku o 12,3%. Natomiast skonsolidowany zysk netto wyniósł 91,04 mln zł, co wobec 67,22 mln zł rok wcześniej stanowiło wzrost o 35,4%. Ogółem w wyniku działań podejmowanych w 2019 roku firma osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 120,33 mln zł. W 2019 roku cała grupa kapitałowa zatrudniała w Polsce i na Ukrainie przeciętnie 892 osoby.

- Bardzo dobre wyniki osiągnięte w ubiegłym roku stanowiły efekt dalszego konsekwentnego rozwoju cyfrowego ekosystemu HR skupionego wokół Grupy Pracuj. Udoskonalaliśmy w tym czasie rozwiązania kierowane zarówno do pracodawców, jak i poszukujących pracy, m.in. dostosowując nasz flagowy serwis Pracuj.pl i rozwiązania technologiczne do nowych potrzeb użytkowników, w tym rosnącej roli kanałów mobile. Wynik finansowy z ubiegłego roku stanowi mocny fundament dla naszych działań w 2020 roku, który przyniósł wyzwania związane z konsekwencjami pandemii koronawirusa dla branży HR i całego rynku pracy - komentuje Gracjan Fiedorowicz, Chief Financial Officer w Grupie Pracuj.

Rozwój portfolio rozwiązań Grupy Pracuj w 2019 roku

W minionym roku Grupa Pracuj rozwijała swoje portfolio cyfrowych rozwiązań dla rynku HR. W Polsce była to m.in. nowa odsłona strony głównej portalu Pracuj.pl, wprowadzająca większą personalizację dla zarejestrowanych użytkowników, krótszą ścieżkę dotarcia do ofert pracy, nową wyszukiwarkę ogłoszeń i silną integrację z urządzeniami mobilnymi. Rok 2019 był też czasem dalszego rozwoju aplikacji mobilnej Pracuj.pl, która notowała stałe wzrosty ruchu i liczby wysłanych za jej pośrednictwem CV.

W 2019 roku pracodawcy zamieścili na Pracuj.pl 556 548 ofert pracy. Stanowiło to drugi najlepszy wynik w 20-letniej historii portalu po rekordowym 2018 roku i trzeci z rzędu, w którym liczba ofert przekroczyła pół miliona. W ciągu 10 lat portal odnotował wzrost aktywności pracodawców o 132% (240 029 ogłoszeń w 2010 roku).

W połowie ubiegłego roku wystartował również Pracuj Ventures - fundusz inwestycyjny założony przez Grupę Pracuj i część jej udziałowców. Koncentruje się on na wsparciu startupów z branży HRtech i EDUtech. Na koniec I półrocza 2020 br. w portfolio funduszu znajdowało się już łącznie osiem spółek zajmujących się m.in. rozwojem chatbotów rekrutacyjnych, platform wspierających rekrutację specjalistów IT, zarządzaniem programami wellbeing w firmach czy wymianą idei między pracownikami oraz planowaniem czasu pracy zespołów.

Grupa Pracuj w obliczu COVID-19

Jak podkreśla Rafał Nachyna, Chief Operating Officer w Grupie Pracuj, wybuch pandemii koronawirusa i jej wpływ na sytuację gospodarczą w Polsce silnie oddziałuje na rynek rekrutacji online. Spółka zaznacza jednak, że zachowała pełną sprawność operacyjną w obliczu COVID-19.

- Wybuch pandemii koronawirusa i jej wpływ na sytuację gospodarczą w Polsce znalazł wyraźne odbicie na rynku rekrutacji online. W wyniku zamrożenia wielu sektorów gospodarki firmy ograniczały w pierwszych tygodniach aktywność rekrutacyjną. Trend ten znajdował potwierdzenie w danych zewnętrznych instytucji badających branżę rekrutacji w Polsce oraz zbieranych przez nas statystykach. Sytuacja ta wymagała od nas reorganizacji zespołów i szybkiego dostosowania oferowanych rozwiązań do nowych okoliczności. Dzięki procedurom wdrożonym po kryzysie w 2009 roku, a także dobrym wynikom Grupy w 2019 roku, utrzymujemy pełną sprawność operacyjną i przygotowujemy się na kolejne wyzwania związane ze zmianami na rynku pracy - komentuje Rafał Nachyna, Chief Operating Officer w Grupie Pracuj.

Okresem największych spadków liczby ofert pracy okazał się kwiecień, w którym aktywność pracodawców była niższa o ponad połowę niż rok wcześniej. W maju i czerwcu rynek rekrutacyjny ulegał stopniowemu odmrożeniu. Jednocześnie Pracuj.pl w ostatnich tygodniach odnotował znaczący wzrost aktywności kandydatów odpowiadających na oferty z większości branż dostępne w serwisie.

Proaktywne wsparcie rynku w I półroczu 2020 r.

Od połowy marca br. Grupa Pracuj podjęła szereg inicjatyw mających na celu wsparcie kandydatów i pracodawców w obliczu pandemii koronawirusa. Do wdrożonych w Polsce rozwiązań należały m.in. specjalne oznaczenia rekrutacji prowadzonych zdalnie, wydłużenie terminu obowiązywania opublikowanych ogłoszeń, nowe narzędzie do wirtualnych rozmów rekrutacyjnych w Strefie Pracuj.pl czy cykle bezpłatnych webinariów, zarówno dla poszukujących pracy, jak i rekruterów. Pracodawcy z branż HoReCa oraz Hair&Beauty, szczególnie dotkniętych efektami pandemii, skorzystali ze specjalnych czasowych ofert ogłoszeń za 1 zł. Usprawnieniem dla klientów i użytkowników była także zmiana na listingu ofert pracy, precyzyjnie wskazująca lokalizację, której dotyczy dana rekrutacja. Ponadto w celu poszerzenia możliwości dostępnych dla kandydatów Pracuj.pl podjął współpracę z Urzędami Pracy, udostępniając ich oferty na łamach portalu.

W I półroczu 2020 r. Grupa Pracuj zaangażowała się w szereg działań dobroczynnych mających na celu przeciwdziałanie skutkom pandemii koronawirusa. Spółka dołączyła do Koalicji firm na rzecz walki z koronawirusem, wspierającej finansowo firmę Warsaw Genomics w dostarczaniu bezpłatnych testów diagnostycznych dla szpitali i personelu medycznego w Polsce. Ponadto uruchomiła specjalną edycję wewnętrznego konkursu grantowego „Pomoc z efektem W@W – w walce z koronawirusem”, w ramach którego pracownicy otrzymali środki finansowe na organizację autorskich projektów społecznych. Dzięki temu 58 zaangażowanych pracowników realizuje 22 inicjatywy wspierające nie tylko organizacje pożytku publicznego, ale również szkoły, szpitale, hospicja i małe, lokalne działania. Cele projektów są bardzo zróżnicowane, m.in. dotyczą wsparcia personelu medycznego, dofinansowania zakupu sprzętu komputerowego do zdalnej nauki dla dzieci z domów dziecka, pomocy w dostarczaniu zakupów seniorom i osobom potrzebującym, wsparcia rodzin przebywających na oddziałach onkologii dziecięcej czy pomocy w utrzymaniu stałej opieki nad zwierzętami w schroniskach i stadninach w czasie izolacji.

materiał partnerski
Autor artykułu:
materiał partnerski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"