Grupa RMF odkłada podwyżkę cen reklam na wiosnę

Grupa RMF, która aktualizuje cenniki reklamowe co kwartał zdecydowała, że w najbliższych miesiącach nie będzie zmieniać cen reklam. Około 7 proc. podwyżka stawek spotów zostanie wprowadzona dopiero z początkiem marca 2021 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Grupa RMF, która dotychczas korygowała ceny reklam zwykle co kwartał i oznaczało to zazwyczaj wzrost cen (w związku z rosnącą słuchalnością jej rozgłośni) na razie nie będzie zmieniać cenników. W styczniu i lutym 2021 roku będzie obowiązywać aktualny cennik, co oznacza, że ceny reklam pozostają na niezmienionym poziomie od stycznia 2020 roku.

Jak podano w komunikacie "uznano, że okres zimowy, w którym jest niższy popyt i mniej zapytań o kampanie we wszystkich mediach byłby złym czasem na korekty cen".

Ceny zostaną skorygowane w okresie zwiększonego popytu na rynku reklamowym, począwszy od 1 marca do 27 czerwca 2021 roku. Wtedy średnia cena reklam Grupy RMF, w tym RMF FM oraz sieci RMF MAXXX i RMF Classic zostanie podwyższona o ok. 7,4 proc. - 7,9 proc. Średnie koszty cennikowe RC emisji spotu 30 -sek. w stacji wzrosną z 13 651 zł do 14 725 zł.

W związku z korektami cen w poszczególnych stacjach, zmianie ulegną również cenniki pakietów, które niezmiennie pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych, w RMF3D -10 proc., w RMF na MAXXXa -8 proc., a w RMF z Klasą -3 proc.

 - Popyt na reklamę radiową w naszych stacjach w drugiej połowie roku jest bardzo wysoki. Umacniamy pozycję lidera na rynku słuchalności skutecznie dopasowując programy do zmieniającej się sytuacji. RMF FM jest najbardziej opiniotwórczą stacją radiową wg IMM, a także zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków w tegorocznej edycji „Digital News Report" prowadzonej przez Reuters Institute. To wszystko pozwala nam oferować naszym klientom bardzo atrakcyjny produkt audio przy zachowaniu korzystnych kosztów dotarcia w szerokich grupach docelowych" – mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.  - Od wielu lat naszą ofertę radiową wspieramy produktami internetowymi. W tym roku w ramach Działu Sprzedaży Grupy RMF powstał brand RMF Digital, w ramach którego oferowana jest kompleksowa obsługa kampanii internetowych - nie tylko w serwisach własnych Grupy, ale też na portalach i stronach zewnętrznych wydawców - dodaje Tomasz Ramza.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,6 pkt. proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu