Strony Google w lipcu br. odwiedziło 23,77 mln użytkowników, czyli 95,3 proc. wszystkich polskich internautów, o 110,2 tys. więcej niż w czerwcu - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Facebook stracił natomiast w skali miesiąca 75,9 tys. odwiedzających, a YouTube zyskał 268,2 tys.
Na pozycji lidera wśród polskich wydawców znów znalazła się Grupa Wirtualna Polska, która wskoczyła na to miejsce po kilkumiesięcznej przerwie w czerwcu br., m.in. dzięki przejęciu serwisów Open.fm, Polskastacja.pl i Grupy NextWeb Media. Przy czym liczba użytkowników Grupy WP zmalała w porównaniu z czerwcem o 82,7 tys., a Grupa Onet-RASP zyskała ich 140,4 tys., więc różnica między wydawcami zmalała do 189,3 tys.
Porównywanie tych wyników rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ od wyników z maja br. statystyki Megapanelu są oparte na wyższych szacunkach łącznej liczby polskich internautów, w efekcie czego liczba użytkowników większości serwisów z kwietnia na maj wzrosła o kilkanaście proc.

Wśród czołowych polskich wydawców, których strony są objęte w Megapanelu audytem site-centric, Grupa WP i Grupa Onet-RASP mają mniej więcej milion użytkowników więcej niż Grupa Allegro-GG, a kolejne miejsca zajmują - mające też po kilkanaście milionów odwiedzających - Grupa Interia.pl, Grupa Gazeta.pl i Grupa Polska Press.
Z miesiąca na miesiąc spore spadki liczby użytkowników zanotowały witryny Grupy TVP (o 468,5 tys.), Grupy Gazetaprawna.pl (o 288,2 tys.), Grupy ZPR Media (o 263,4 tys. użytkowników) i Grupy Demotywatory.pl (o 235,6 tys.). Natomiast strony Grupy TVN zyskały 152,5 tys. użytkowników, a Grupy Cyfrowy Polsat - 122,5 tys.

Serwis Google.com odwiedziło 23,36 mln użytkowników, czyli 93,7 proc. wszystkich polskich internautów, po wzroście o 252,3 tys. w skali miesiąca. Ponad 20 mln odwiedzających miał też Facebook.
Kolejnych sześć serwisów zanotowało po kilkanaście milionów użytkowników, w porównaniu z czerwcem najwięcej zyskały YouTube i Google.pl (po 268 tys.), a sporo straciły WP.pl (234,3 tys.) i Wikipedia.pl (789,9 tys.).

W dalszej części zestawienia wzrost o 1,29 mln użytkowników zanotowało Adobe.com, a spadek aż o 5,08 mln - Mozilla.org.
Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Zdecydowanie najwięcej krajowych odsłon (po 3-4 mln) miały strony Grupy Allegro-GG, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP, przy czym wszystkie zanotowały spadki z miesiąca na miesiąc. Serwisy pierwszego wydawcy straciły 53,4 mln odsłon (1,3 proc w dół), drugiego - 117,6 mln (3,2 proc. w dół), a trzeciego - 30,1 mln (0,9 proc. w dół).
Zyskały natomiast zajmujące miejsca zaraz za tą trójką Grupa Interia.pl (o 38,8 mln odsłon, czyli 3,5 proc.) i Grupa Gazeta.pl (o 46 mln, czyli 6,7 proc.).
W ujęciu procentowym największe wzrosty zanotowały Grupa Nocowanie.pl (aż o 45,8 proc.), Grupa Cyfrowy Polsat (o 12,3 proc.) i Cda.pl (o 12 proc.), a największy spadek - Grupa Demotywatory.pl (o 10,3 proc.).

Skype zanotował 10,26 mln programów uruchomionych na komputerach (o 17 tys. więcej niż w czerwcu), Windows Media Player - 9,1 mln (152,4 tys. mniej), a komunikator GG - 3,88 mln (50,7 tys. więcej).

Liczebność próby: N=6 227. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











