Grupa WP nie wyprzedziła Onetu i RASP, Google blisko 20 mln (Megapanel z marca)

Połączone serwisy Wirtualnej Polski i Grupy o2 (bez Dobreprogramy.pl) miały w marcu br. mniej użytkowników, ale więcej odsłon od stron Onetu i RASP. Witryny Google zanotowały kolejny rekordowy zasięg, zbliżając się do poziomu 20 mln użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w marcu br. strony Google odwiedziło 19,83 mln polskich internautów. To o 180,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż o 2,6 mln więcej niż w marcu ub.r.

Facebook zyskał w skali miesiąca 92,3 tys. polskich użytkowników, a w skali roku - 2,4 mln, natomiast YouTube - przez miesiąc 8,3 tys., a przez rok - 2,05 mln.

Wśród polskich wydawców największy zasięg ma Grupa Allegro - GG, której strony odwiedziło w marcu 16,07 mln internautów, o 380,1 tys. więcej niż w lutym (przed rokiem strony Allegro i GG były jeszcze klasyfikowane osobno).

W marcu po raz pierwszy zostały scalone wyniki stron Wirtualnej Polski i Grupy o2, do których nie doliczono jednak na razie danych serwisu Dobreprogramy.pl (więcej na ten temat). Wspólnie zanotowały one 14,68 mln użytkowników, o 1,72 mln więcej niż Wirtualna Polska w lutym br. (jeszcze ze stronami Orange.pl i Neostrada.pl, usuniętymi teraz z tego węzła). Nie udało im się jednak wyprzedzić pod względem zasięgu stron Onetu i Ringier Axel Springer Polska, które miały w marcu o 426 tys. użytkowników więcej.

grafika

Wśród stron objętych audytem-site centric trzy czołowe miejsca zajmują Allegro i GG, Onet i RASP oraz Grupa WP.

Grupa Gazeta.pl w skali miesiąca zyskała 92,5 tys. użytkowników, a w skali roku - 530 tys., natomiast Grupa Interia.pl - odpowiednio 347,6 tys. i 627 tys.

Strony Polskapresse i Mediów Regionalnych przed rokiem były jeszcze klasyfikowane osobno, tak samo jak witryny Muratora i Time.

Serwisy TVN zyskały w skali roku 900 tys. użytkowników i awansowały do pierwszej dziesiątki.

grafika

Adres Google.pl odwiedziło 278,1 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej i aż 2,66 mln więcej niż rok wcześniej, a Google.com - odpowiednio 296 tys. i 2,39 mln więcej.

Domeny Facebook.com i YouTube.com zanotowały identyczne zmiany jak całe te serwisy (patrz wyżej).

Onet.pl zyskał w skali roku 1,17 mln użytkowników, Allegro.pl - 1,84 mln, a WP.pl - 1,09 mln. Za to NK.pl straciła 1,92 mln użytkowników.

grafika

Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Strony Allegro i GG zanotowały 4,24 mld odsłon krajowych - o 323,6 mln więcej niż miesiąc wcześniej, ale o 617 mln mniej niż same witryny Allegro w marcu ub.r.

Grupa Wirtualna Polska miała 2,92 mld odsłon krajowych, o 99 mln więcej niż Onet i RASP.

Strony Grupy Interia.pl straciły w skali roku 246 mln odsłon, a witryny Grupy Gazeta.pl - 395 mln.

grafika

Windows Media Player zanotował o 249,5 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż miesiąc wcześniej, ale o 438 tys. mniej niż rok wcześniej.

Skype zyskał w skali roku 430 tys. uruchomionych aplikacji. Za to komunikator GG zanotował spadek aż o 3 mln, a Ipla - o 773 tys.

grafika

N - nowa pozycja (wydawca, domena czy aplikacja, która nie występowała w danym rankingu miesiąc wcześniej)*liczba użytkowników (Real Users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.**zasięg - stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.***audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn - zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.

Liczebność próby: N=14 039. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu