Kampania stanowi odpowiedź Fundacji Studio Psychologii Zdrowia na stygmatyzację społeczną i dyskryminację dzieci zarażonych wirusem HIV (fundacja otrzymuje sygnały o takich formach wykluczenia).
- Mimo że dziecko żyjące z HIV nie stanowi dla innych dzieci zagrożenia, zdarzały się i zdarzają nadal sytuacje, w których informacja o zakażeniu dziecka powoduje, że jest ono usuwane ze szkoły lub przedszkola - opisuje Małgorzata Kruk, psycholog i prezes Fundacji, która współtworzyła koncepcję kampanii. - Podobna dyskryminacja dotyczy osób dorosłych i spotyka ich nie tylko w miejscu pracy, ale u lekarza czy w środowisku w którym żyje - zaznacza.
W spocie przygotowanym na potrzeby akcji grupa dzieci przekonuje, że HIV to zwyczajna choroba, którą trudno się zarazić, dlatego cierpiącą na nią koleżankę traktują normalnie.

Klip podkreśla, że bariery społeczne w funkcjonowaniu dzieci żyjących z HIV tworzą dorośli, oraz zachęca do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji Studio Psychologii Zdrowia, prowadzącej od lat wspólnie z Kliniką Chorób Zakaźnych Wieku Dziecięcego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego szeroką działalność poradniczą (psychologiczną, socjalną i prawną) dla osób żyjących z HIV.
Kampania obejmuje emisję spotu w kanałach Telewizji Polskiej oraz działania i materiały w internecie, m.in. na stronie Rodzina-na-plus.pl. Obecna odsłona akcji potrwa do końca maja, po czym ruszy kolejna, dotyczącą dyskryminacji dorosłych osób cierpiących na HIV.
Akcję wymyśliły Małgorzata Kruk i reprezentująca Fundację Inspiratornia Maja Ruszpel. Spot - nakręcony przez Jakuba Burakiewicza, a wyreżyserowany przez Rafała Skalskiego - wyprodukowało Koi Studio. Wszystkie osoby i firmy pracowały przy kampanii społecznie.











