Havas Media: wpływy 5 proc. w dół, zysk wzrósł do 6,3 mln zł

Wpływy sprzedażowe domu mediowego Havas Media (Havas Media Group) w 2019 roku zmalały do 386,5 mln zł. Mimo to agencji udało się zwiększyć zysk netto z 4,3 mln zł do 6,3 mln zł.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Havas Media: wpływy 5 proc. w dół, zysk wzrósł do 6,3 mln zł
Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland

Dom mediowy Havas Media miał w 2019 roku 386,5 mln zł przychodów ze sprzedaży usług reklamowych. Było to 5,3 proc. mniej wobec wyniku na koniec 2018 roku, który wynosił 408,4 mln zł.

W omawianym okresie wzrosły wpływy ze sprzedaży usług na terenie Polski - z 338,4 mln zł do 358,4 mln zł, a zmalały z tytułu usług eksportowych: z 70 mln zł do 27,9 mln zł.

W 2019 roku mniejsze niż rok wcześniej były koszty operacyjne - zmniejszyły się o 4,1 proc., z 402,7 mln zł do 386,3 mln zł. Wydatki na usługi obce stanowiły w 2019 roku 363,5 mln zł wobec 381,3 mln zł rok wcześniej.

W ub.r. wzrosło zatrudnienie w Havas Media - o 6 osób, do 119 pracowników. Wśród nich jest 5-osobowy zarząd, 22 osób w kadrze kierowniczej i 92 pozostałych pracowników. Wynagrodzenie zarządu w 2019 roku wyniosło 2,7 mln zł, wobec 2,38 mln zł rok wcześniej.

Zysk z działalności operacyjnej wzrósł w skali roku z 6,4 mln zł do 7,9 mln zł, a zysk netto - z 4,3 mln zł do 6,3 mln zł. Zysk ten zostanie przeznaczony w całości na kapitał zapasowy.

W 2019 roku Havas Media nadal poszerzał ofertę badawczą oraz rozwijał kompetencje programatyczne, digitalowe i analityczne. Nowa jednostka wyspecjalizowana w data driven marketingu – DBI (Data Business Intelligence) wzmacniała kompetencje w obszarze data consultingu, gdzie między innymi zbadała prawie 40 firm wykorzystując autorskie narzędzie Data Mature Profile.

Agencja kontynuowała także rozwój kompetencji związanych z obsługą mediową marek luksusowych w ramach zespołu LuxHub, jak również z nowymi technologiami w ramach zespołu Havas X. 

grafika

W tym roku agencja zamierza umocnić swoją pozycję poprzez rozszerzenie zakresu współpracy z obecnymi klientami oraz pozyskanie nowych budżetów. Spółka prowadzić też będzie wspólne projekty zakupowe z innymi spółkami z grupy Havas w celu wzmocnienia siły negocjacyjnej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agencje-reklamowe-covid-19-koromnawirus-ciecia-plac-praca-zdalna-bez-zyskow,7170484572760193a ##

W br. budżety reklamowe klientów zmalały o 10-20 proc.

Zarząd agencji w złożonym w KRS sprawozdaniu finansowym podkreśla, że sytuacja rynkowa związana z pandemią COVID-19 spowodowała spadki wydatków na reklamę o 10-20 proc. oraz anulowanie bądź tez odłożenie budżetów reklamowych przez firmy takie jak np. Hyundai, Kia, BNP Paribas, ITI. Na wszelki wypadek spółka  przygotowała  ewentualny  plan  redukcji  kosztów. Monitoruje również sytuację finansową u dostawców mediów, a zwłaszcza tych którzy najbardziej ucierpieli na skutek pandemii np. kina.

Wśród nowo pozyskanych w 2019 roku przez Havas Media klientów byli: Ricola, 4F (social media), verna.pl, BezOkularow.pl, Parlament Europejski i Profi. Agencja straciła budżety takich firm, jak BRW (digital), Disney i Red Bull (od 2020 roku).

Havas Media posiada 100 proc. udziałów w spółce FullSix Media. Ta odnotowała na koniec 2019 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 57 mln zł i zysk netto w kwocie 185,9 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele