Netflix, Polsat Box Go i Prime Video ze spadkami. Zyskał HBO Max

HBO Max dzięki sporemu wzrostowi umocnił się na pozycji wicelidera zasięgowego wśród platform VoD i OTT w Polsce. Natomiast prowadzący z kilkukrotną przewagą Netflix zanotował spadek liczby użytkowników, dużo mocniej zmalała odwiedzalność Polsat Box Go i Prime Video.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix, Polsat Box Go i Prime Video ze spadkami. Zyskał HBO Max

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu Netflixa, jako stronę www oraz aplikację mobilną i na smart TV, odwiedziło 13,81 mln polskich internautów, co dało 45,94 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 23 minuty i 2 sekundy.

W zestawieniu są podawane statystyki dotyczące użytkowników, czyli wszystkich internautów odwiedzających poszczególne platformy (np. po kliknięciu w reklamy, żeby przejrzeć ofertę), a nie tylko subskrybentów (oglądających dostępne odpłatnie treści). Zdecydowana większość platform nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serwisy-streamingowe-oznaczenia-tvp-vod-tvp-go-player-canal-online-polsat-box-go,7169865565685889a ##

Postępuje tak Netflix, który globalnie ma za sobą mało udany kwartał - liczba jego płacących użytkowników zmalała o 0,2 mln do 221,64 mln (to pierwszy spadek od ponad 10 lat). Platforma przyznała w sprawozdaniu, że wzrost jej wpływów zwalnia, m.in. wskutek współdzielenia profili i rosnącej konkurencji. Błyskawicznie przełożyło się to na przecenę akcji Netflixa na giełdzie.

HBO Max w Polsce od marca

Całość ruchu HBO w kategorii VoD i OTT przez lata stanowiła platforma HBO GO, która 8 marca na polskim rynku została zastąpiona przez HBO Max. Wsparto to promocją obejmującą kupno dostępu do platformy na bezterminowy okres za 19,99 zł miesięcznie.

W kwietniu HBO Max odwiedziło 5,95 mln polskich internautów (co dało 19,8 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 33 minuty i 39 sekund.

Spośród platform największych nadawców telewizyjnych w Polsce na czele jest Player (należy do TVN Grupy Discovery). W zeszłym miesiącu zanotował 4,02 mln użytkowników, 13,37 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 58 minut i 40 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Platformy Telewizji Polskiej z tej kategorii (przede wszystkim TVP VOD) miały 2,75 mln odwiedzających, 9,15 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 24 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

##NEWS

Do grupy Cyfrowy Polsat należą dwie platformy, uruchomione pod koniec lata ub.r. w miejsce Ipli: działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go oraz oferujący treści bezpłatnie Polsat Go. W kwietniu pierwsza zanotowała 2,74 mln użytkowników, 9,12 proc. zasięgu oraz godzinę, 29 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 2,4 mln użytkowników, 8 proc. zasięgu oraz 2 godziny,13 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania.

Canal+ online z 3,2 mln użytkowników, Viaplay z 1,3 mln

Uruchomioną dwa lata temu platformę Canal+ online odwiedziło w zeszłym miesiącu 3,17 mln internautów (przełożyło się to na 10,56 proc. zasięgu), z których każdy spędził na niej przeciętnie godzinę, 27 minut i 25 sekund.

CDA Premium zanotowało 3,1 mln użytkowników, 10,32 proc. zasięgu oraz 39 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania. Na koniec ub.r. platforma miała 447,3 tys. subskrybentów, wobec 348,6 tys. rok wcześniej i 231,7 tys. na koniec 2019 roku (jej dane są publikowane co kwartał, ponieważ jej właściciel jest obecny na warszawskiej giełdzie). W sierpniu ub.r. w ramach usługi wprowadzono opcję CDA TV ze streamingiem ok. 90 stacji telewizyjnych.

WP.pl w kategorii VoD i OTT (chodzi głównie o platformę WP Pilot) miała 2,19 mln użytkowników, 7,29 proc. zasięgu oraz 44 minuty i 46 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Prime Video, oferowane w Polsce od października ub.r. w ramach usługi subskrypcyjnej Amazon Prime, odwiedziło 1,97 mln użytkowników (6,55 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 32 minuty i 14 sekund.

 

Kolejny miesiąc poza pierwszą dziesiątką jest obecna u nas od sierpnia ub.r. skandynawska platforma Viaplay, oferująca głównie transmisje sportowe. Zanotowała 1,29 mln użytkowników, 4,29 proc. zasięgu oraz 40 minut i 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, wobec 791,2 tys. internautów, 2,64 proc. zasięgu oraz 28 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Według sprawozdania finansowego właściciela Viaplay platforma na koniec marca br. poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Kwartalne przychody platformy poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.

grafika

W porównaniu z marcem Netflix zanotował spadek liczby odwiedzających o 212,1 tys. (czyli 1,5 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania wydłużył się o 17 minut i 43 sekundy (5,8 proc.). Platforma drugi miesiąc z rzędu traciła polskich użytkowników, w lutym miała ich 14,35 mln.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-pakiet-reklamy-jak-zamowic,7169870083102849a ##

Polsat Box Go i Prime Video bez ponad 25 proc. użytkowników

Zdecydowanie najmocniej zmalały zasięgi Polsat Box Go i Prime Video. Pierwsza platforma zanotowała spadek o 1,01 mln internautów (26,9 proc.) oraz 12 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania (12,4 proc.), a na drugiej przy spadku liczby użytkowników o 694,6 tys. (26,1 proc.) przeciętny czas spędzany przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 21 sekund (5,7 proc.).

Na Playerze ubyło 187,9 tys. internautów (4,5 proc.) oraz 8 minut 25 sekund średniego czasu korzystania (4,5 proc.), na platformach Telewizji Polskiej - 262,3 tys. użytkowników (8,7 proc.) oraz 2 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (1 proc), a na platformach WP.pl - 91,8 tys. użytkowników (4 proc.) oraz 9 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania (17,2 proc.)

HBO Max dobija do 6 mln polskich użytkowników

Jako jedyny w zestawieniu wzrosty we wszystkich statystykach osiągnął HBO Max. Platforma zyskała 395,3 tys. użytkowników (7,1 proc.) oraz 14 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (18,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hbo-hbo-max-liczba-uzytkownikow-warnermedia-warner-bros-discovery,7169873291749505a ##

Na Canal+ online przy wzroście liczby odwiedzających o 318 tys. (11,1 proc.) średni czas korzystania zmalał minimalnie (o 3 sekundy, czyli 0,1 proc.). Na CDA Premium liczba użytkowników zwiększyła się o 248,3 tys. (8,7 proc.), a przeciętny czas spędzony zmalał o 5 minut i 7 sekund (11,5 proc.)

Polsat Go zanotował spadek liczby odwiedzających o 369,2 tys. (13,3 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 10 minut i 6 sekund (8,2 proc.), a Prime Video - spadek liczby użytkowników o 694,6 tys. (26,1 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 2 minut i 21 sekund (5,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję