Twitter i Google zablokowały magazyn „Health Affairs”. Poszło o artykuły o zdrowiu i rasizmie

Cenione amerykańskie czasopismo medyczne „Health Affairs” zostało zablokowane w serwisie Twitter oraz na platformie YouTube. Magazyn nie mógł reklamować swojego najnowszego wydania poświęconego zdrowiu w kontekście rasizmu. Sytuacja wróciła już do normy, Twitter i Google twierdzą, że chodziło o regulamin, a nie o słowo „rasizm”.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Twitter i Google zablokowały magazyn „Health Affairs”. Poszło o artykuły o zdrowiu i rasizmie

„Health Affairs” to ukazujące się w USA od 1981 r. fachowe czasopismo medyczne, które jest cenione i często czytane przez osoby związane głównie z segmentem zdrowia publicznego.

Reklamowa blokada

W lutym 2022 r. magazyn „Health Affairs” opublikował swój specjalny, przygotowywany od dawna numer poświęcony kwestiom zdrowia w kontekście rasizmu (Racism & Health).

Wewnątrz numeru znalazły się artykuły mówiące m.in. o zdrowiu seksualnym i reprodukcyjnym czarnoskórych kobiet na południu USA, uprzedzeń rasowych w elektronicznych kartach zdrowia, czy nierówności w korzystaniu z domowej opieki medycznej.

W związku ze specjalnym numerem wydawca „Health Affairs” zaplanował szeroko zakrojoną kampanię reklamową, która miała obejmować także popularne platformy społecznościowe.

Niestety okazało się, że kampania nie przebiegła zgodnie z planem. Reklamy nowego numeru „Health Affairs” zostały zablokowane na Twitterze oraz w należącym do Google serwisie YouTube. W dodatku konto wydawcy w Google Ads zostało zawieszone.

W rozmowie z serwisem The Verge Patti Sweet, dyrektor ds. strategii cyfrowej w „Health Affairs” przyznała, że reklamy zostały zablokowane zanim jeszcze pojawiły się na wspomnianych platformach, jej zdaniem działania serwisów mogły być związane ze słowem „rasizm” użytym w tytule specjalnego numeru.

Tym przypuszczeniom zaprzeczyły jednak oba Big Techy. Według Google chodzi o pojawiające się w artykułach czasopisma informacje na temat pandemii Covid-19, które są objęte dodatkowymi restrykcjami. Chodzi o to, że wszelkie treści o koronawirusie pozwalające na czerpanie korzyści finansowych muszą podlegać dodatkowym, ostrym weryfikacjom.

Z kolei Twitter wyjaśnił, że reklamy „Health Affairs” wymagają specjalnego certyfikatu, który dotyczy treści mających „edukować, podnieść świadomość, i/lub wezwać ludzi do podjęcia działań w związku z zaangażowaniem obywatelskim, wzrostem gospodarczym, zarządzaniem środowiskiem oraz kwestiami społecznymi.”

Cytowana przez The Verge Patti Sweet zapewniła, że wydawca dobrze zna ograniczenia nakładane przez Twittera, a obecne reklamy w żaden sposób nie naruszały zasad ustalonych przez serwis.

Ostatecznie Google i Twitter zmieniły swoje stanowisko. „Health Affairs” otrzymało odpowiedni certyfikat od Twittera i zapowiedziało, że planuje ponownie umieścić tam swoje reklamy. Także konto Google Ads wydawcy zostało odblokowane. Sweet zaznaczyła, że całe zamieszanie nie było w ogóle potrzebne, gdyż misją tytułu jest rzetelne informowanie o kwestiach zdrowotnych, bez potrzeby walczenia z firmami internetowymi.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów