Hosting i Domeny w oczach polskiego internauty

Firma badawcza Gemius SA we współpracy z firmą stat przeprowadziła dwa badania dotyczące sposobów wykorzystania, postrzegania usług hostingowych i rejestracji domen oraz usługodawców hostingowych oraz oceny poszczególnych usługodawców

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Raporty "Sposoby wykorzystania i postrzeganie usług utrzymania domen internetowych przez polskich internautów" oraz "Sposoby wykorzystania i postrzegania usług hostingowych przez polskich internautów" dostarczają pełnych informacji o potrzebach i oczekiwaniach internautów korzystających lub planujących skorzystać z usług firm hostingowych i rejestratorów domen, którzy stanowią grupę celową badania.

Z badania "Sposoby wykorzystania i postrzeganie usług utrzymania domen internetowych przez polskich internautów" wynika, że 69,1% osób z grupy celowej, w trakcie realizacji badania, miało już zarejestrowaną domenę, natomiast 30,9% respondentów dopiero planowało taki krok. Połowa badanych z drugiej wymienionej grupy przeglądała oferty dotyczące rejestracji domen. 79,9% osób posiadających domenę deklarowało, że ją wykorzystuje. Najczęściej są wykorzystywane do celów związanych z prywatną stroną www (69,8%), serwerem pocztowym (50,4%) oraz firmową stroną www (43,9%).

Respondenci najczęściej decydowali się lub planowali rejestrację darmowej domeny na portalu/serwisie lub darmowej domeny razem z usługą dostępu do internetu. Celem wykupienia domeny najczęściej było założenie prywatnej lub firmowej strony www, a także serwer pocztowy.

Spośród wymienionych w ankiecie firm rejestrujących domeny, najwięcej respondentów znało firmy NetArt i home.pl (odpowiednio 39,7% i 39,3%). Nieznacznie mniej osób deklarowało, że zna serwis domeny.onet.pl (35,5%). Więcej niż 1 badanych deklarowała, że zna również serwisy: nask.pl (30,1%), domeny.interia.pl (29,7%), domeny.pl (28,4%), domeny.wp.pl (27,9%) i domena.pl (27,8%). 13,4% badanych deklarowało, że nie zna żadnej firmy rejestrującej domeny.

  Z badania "Sposoby wykorzystania i postrzegania usług hostingowych przez polskich internautów" wynika, że 34,7% grupy celowej zapoznawało się w ostatnim czasie z ofertami dotyczącymi hostingu. W grupie aktualnie dzierżawiącej serwer zrobiło to 29,3%, a w grupie planującej dzierżawę serwera 48,3%.

Najbardziej znanymi markami wśród osób z grupy celowej okazały się: WebPark (Wp.pl) (49,4%), home.pl (43,6%) i hosting.onet.pl (43,2%). Respondenci dzierżawiący wirtualny serwer częściej wskazywali te marki niż osoby dopiero planujące dzierżawę. Prawie 1 (24,5%) badanych planujących dopiero dzierżawę serwera deklarowała, że nie zna żadnego operatora hostingu. Istnieje duża szansa, że gdyby do tych osób dotarła informacja/reklama jednego z operatorów, mającego korzystną ofertę, z usług właśnie tej firmy mogliby skorzystać.

Respondenci korzystający z usług operatora hostingu najczęściej zdecydowali się na usługi WebPark (Wp.pl) - 14,1%, hosting.Onet.pl - 11,4% i home.pl - 7,3%). Jednocześnie wysoko oceniali oni poziom jakości usług operatorów hostingu - 81,2% z nich wyrażała zadowolenie.

Badani korzystający z hostingu w przeważającej większości byli zadowoleni z jakości usług, które świadczył ich dostawca. Jedynie 9,3% deklarowało rozczarowanie. To pewna wskazówka dla firm chcących pozyskać klientów konkurencji. Świadczone usługi muszą być przynajmniej tej samej jakości.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"