Cele które postawił przed markami Huawei i Honor Richard Yu, dyrektor wykonawczy Huawei Consumer BG zostały przedstawione w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl przez chiński koncern. Są one wyrażone w trzech głównych punktach:
Huawei zostanie największym producentem smartfonów na świecie.
Honor zostanie drugim największym producentem smartfonów w Chinach i czwartym na świecie.
Firma zamierza wspierać markę Honor w zakresie rozwoju najnowocześniejszych produktów oraz kontynuować swoje inwestycje w obszarach innowacji technologicznych, kanałów dystrybucyjnych i strategii sprzedaży detalicznej w ramach konsekwentnej strategii dwóch marek, wiążącej Huawei i Honor. Wyróżnikiem obu marek pozostanie przyszłościowe nastawienie oraz zaangażowanie w budowę świata inteligentnej komunikacji, pozbawionej ograniczeń.

- Huawei Consumer BG rozpoczyna nowy etap rozwoju marki – zaznaczył Richard Yu. - Huawei i Honor jeszcze w tym roku mają szansę zostać największym producentem smartfonów na świecie.
Firma podkreśla, że nowe cele pojawiają się w następstwie realizacji siedmiu strategicznych celów wyznaczonych w 2012 r., które obejmowały:
Transformację z produkcji ODM bez własnej marki dostosowanej do wymagań operatora w niezależną markę OEM.Wzrost jakości inteligentnych terminali z produktów z najniższej półki w produkty ze średniej i najwyższej półki.Zaprzestanie sprzedaży najtańszych telefonów z segmentu feature, zapewniających wysoką sprzedaż przy niskich zyskach.Wykorzystanie procesora Hi-Silicone quad-core i chipa Balong.Rozwój sektora handlu elektronicznego.Zaprojektowanie interfejsu Emotion UI w celu udoskonalenia doświadczeń użytkowników.Osiągnięcie wiodącej roli w globalnym przemyśle sprzętu komputerowego.

Dział Huawei Consumer Business (elektroniki użytkowej) odpowiada obecnie za największą część przychodów firmy, odnotowując wzrost o 48,4 proc. i wyprzedzając dział Carrier Network Business (rynku operatorskiego). W ub.r. dział Consumer Business osiągnął sprzedaż na poziomie 348.9 mld juanów ze wzrostem o 45,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
W 2018 roku koncern Huawei osiągnął przychody w wysokości ponad 105 mld dolarów, a zysk netto spółki wzrósł rok do roku o 25,1 procent. Najlepsze wyniki Huawei osiągnął na rodzimym rynku chińskim, zaś motorem wzrostów firmy była sprzedaż produkowanych przez niego urządzeń mobilnych.










