I Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego już za nami

17 września odbyło się Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego – pierwsze w Polsce na tak dużą skalę spotkanie o tematyce wywiadowczej. Sala Senatu w Akademii Leona Koźmińskiego wypełniła się po brzegi. Prelegenci przygotowali wystąpienia w stylu „power speach”, które pobudzały do dyskusji. Na forum nie zabrakło zarówno specjalistów z branży, jak i przedsiębiorców żywo zainteresowanych tematem. Byli również obecni przedstawiciele mediów branżowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

I Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego skierowane było przede wszystkim do osób zainteresowanych tematyką wywiadu biznesowego, zawodowo zajmujących się analizą wywiadowczą bądź planujących poszerzyć swoje kompetencje w tej dziedzinie. Wystąpiło na nim 22 prelegentów – kluczowych specjalistów polskiego wywiadu biznesowego, którzy podkreślali znaczenie metod wywiadu biznesowego w budowaniu trwałego sukcesu firmy.

Wydarzenie zgromadziło pokaźne audytorium. – Cieszę się bardzo, że projekt zakończył się sukcesem. Frekwencja przerosła nasze oczekiwania – na spotkanie przybyło ok. 100 osób. Tak duże zainteresowanie potwierdza, że pomysł stworzenia platformy wymiany wiedzy o wywiadzie biznesowym był strzałem w dziesiątkę. Mam nadzieję, że rozpoczęta tu dyskusja, pobudzi środowisko do dalszej pracy nad popularyzacją tematyki wywiadowczej, a forum przerodzi się w cykliczne, coroczne zjazdy specjalistów z branży – tłumaczył dr Adam Kowalik, przewodniczący Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego.

Forum zainaugurowało krótkie wystąpienie dr Adama Kowalika, pomysłodawcy i przewodniczącego wydarzenia. Po nim nastąpiło uroczyste wręczenie dyplomów absolwentom pierwszej edycji studiów podyplomowych „Strategiczny wywiad biznesowy” w Akademii Leona Koźmińskiego. Następnie rozpoczęła się część merytoryczna składająca się z 4 paneli plenarnych: wywiad biznesowych w polskich firmach, polski rynek wywiadu biznesowego, aspekty prawne i etyczne wywiadu biznesowego, kryteria sukcesu i korzyści z wywiadu biznesowego oraz 4 równoległych sesji w podgrupach (każda po 3 prelekcje do wyboru). W ramach sesji zostały podjęte takie tematy jak: źródła wywiadowcze, analiza wywiadowcza, specyfika wywiadu w różnych branżach, specyfika wywiadu w różnych funkcjach. Głównym celem wystąpień było włączenie uczestników spotkania do dyskusji na temat wywiadu biznesowego w różnych jego aspektach. Dzięki temu stało się ono cenną platformą wymiany wiedzy i doświadczeń.

Inicjatywa spotkała się z pozytywnym odzewem ze strony uczestników forum. – Uważam, że idea stworzenia Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego jest bardzo dobra, gdyż umożliwia spotkanie się wielu specjalistów z branży wywiadowczej w jednym miejscu, a to z kolei pozwala na szybką, wzajemną wymianę myśli – wiedzy i doświadczeń – mówił Michał Zat. A dr hab. Mirosław Kwieciński, Prezes Zarządu w Fundacji Instytutu Wywiadu Gospodarczego w Krakowie i jeden z prelegentów Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego dodaje: – Czekałem 20 lat, odkąd zajmuję się tematyką wywiadu, na takie rozwiązanie. Do tej pory nikomu nie udało się stworzyć stosownej okazji do wymiany myśli w tak skomplikowanej tematyce, jaką jest wywiad biznesowy. Uczelnia jest fantastyczna, bo udźwignęła ten ciężar – jako pierwsza w Polsce uruchomiła tego typu dyskusję w tak szerokim gronie specjalistów. Bardzo się z tego cieszę, gdyż gospodarka polska nie może pozwolić sobie przecież na niewykorzystywanie potencjału wywiadu biznesowego, a formuła forum to dobitnie podkreśla.

Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego swoim autorytetem wsparły: Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Strategic and Competitive Intelligence Professionals (SCIP), Stowarzyszenie Profesjonalistów Informacji, Fundacja Vis Magna, Fundacja Instytut Wywiadu Gospodarczego, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Ośrodek Studiów Wschodnich im. Marka Karpia, Polrisk Stowarzyszenie Zarządzania Ryzykiem oraz Polskie Towarzystwo Studiów nad Przyszłością. Natomiast patronat medialny nad wydarzeniem sprawowały: eGospodarka.pl, „Business Security Magazine”, Karierawfinansach.pl, Niwserwis.pl, „Prawnik & Detektyw” oraz Rynekinformacji.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online